Oluşturulma Tarihi: Ağustos 24, 2007 22:00
Hilton bünyesinde dünyanın bir çok yerinde ve değişik pozisyonlarda görev yapan İzmir Hilton Genel Müdürü Axel Hauser, kentin turizm fotoğrafını çekerek, "Klasik tanımı anlamında İzmir’de turizm yok" dedi.
İZMİR’e ilk olarak 1990’larda, daha sonra 2005’de genel müdür olarak geldiğini belirten Axel Hauser, kentin bu sürede inanılmaz değiştiğini vurguladı, şunları söyledi:"İki dönem arasında bir kıyaslama yaptığım zaman inanılamaz bir değişim var: Kuşadası değişmiş, Çeşme değişmiş. Artık, işadamları İzmir’e günübirlik gelip gidiyorlar. Ancak, klasik tanımı anlamında İzmir’de turizm yok. Kent turizminden bahsedeceksek, kent turizmi İstanbul’da var. İzmir’e gelen kruvazier gemileriyle bir şey olmaz. Onlar gelip gidiyorlar, kente bir şey bırakmıyorlar."
ENGELLERİ AŞMASI LAZIM"İzmir’in kendine has bir güzelliği var. Ama aşması gereken engeller de var" diyen Hauser, kentte İzmir’de yeterli oda sayısının olmadığına yönelik büyük bir dedikodu olduğunu savunarak şöyle konuştu:"Şehirde yeterli oda sayımızı yok diye bir dedikodu var. Ama şu soruyu da sormamız gerekiyor: Bu yalnızca oda meselesi mi? Kentte daha fazla ticari bir boyut kazandırmamız gerekmiyor mu? Her şeyden önce İzmir’in uluslararası bağlantılarının sağlanması gerekiyor. Sonraki adımda kendimizi nasıl göstermek istediğimiz konusunda karar vermeliyiz. Bunları yaptıktan sonra da, kendimizi yurtdışında nasıl tanıtmamız gerektiği konusunda harekete geçmeliyiz."
KONGRE TURİZMİ ÖNEMLİKentin gelişimi açısından kongre turizminin önemli olduğunu vurgulayan Hauser, "İnsanlar, uluslararası organizasyonlar, kongreleri İzmir’de yapmayı istiyorlar. Ama, şu unutulmamalı; İzmir’i yurtdışında bilinen ve daha fazla insanı cezbedecek bir yer yapmak kesinlikle uzun soluklu bir iş. Biz de bunu yapmaya çalışacağız. Biraz sabıra ihtiyaç var. Her şeyden önce, bir rekabet ortamındayız. İzmir gibi bir çok yer var dünyada ve hepsi de aynı hedefe doğru yürüyorlar. Bu yüzden de hangi yöne doğru gideceğimize çok dikkatli karar vermeliyiz" dedi.
Hilton artık bir sembol á Hilton Genel Müdürü Axel Hauser, kentin kimliği ile özdeşleşen Hilton’un İzmir’in ilk uluslararası oteli olduğunu da belirterek şunları söyledi:"Hilton, İzmir’in sembollerinden biri. Resimlerde, İzmir ile ilgili her yerde, sanatta, festivallerde ve sosyal hayatta Hilton’u görebilirsiniz; iş hayatında, İzmirliler’in özel hayatlarında Hilton vardır. Bir çok kişi burada evlendi. İzmir’de daha fazla iz bırakmaya kararlıyız."
POTANSİYELİ ÇOKKentin çok büyük bir potansiyeli olduğunu belirten Hauser, "İzmir’in, daha fazla ticari faaliyeti ve yatırımı hak ettiğine inanıyorum. Kentin şu anda sahip olduğundan çok daha fazla bir potansiyele sahip olduğunu düşünüyorum. Biz de, bu potansiyeli yurtdışında tanıtmak için Hilton markasını kullanacağız. Sahip olduğumuz, portföyümüzle şehre daha fazla şeyler katmayı umut ediyoruz" dedi.
Türkİye’de baŞka yerler de varáİzmir’in yurt içinde de çok büyük rakipleri olduğunu belirten Hauser, kongre turizminde Türkiye’nin İstanbul’un şemsiyesi altında olduğunu söyledi, "İstanbul’un yeri tartışılmaz ama birisinin çıkıp, ’Bakın, Türkiye’de başka yerlerde var’ demesi lazım. İstanbul’u bir kenara bırakırsak, İzmir’in yarıştığı güney şehirleri de var, Antalya gibi" görüşünü savundu. Sıfırdan başlayıp genel müdürlüğe yükselen 25 yıllık otelci olan Hauser, aynı zaman da bir enişte. Hauser, Türkiye’nin, İzmir’in kendisi için çok özel bir anlamının olduğunu, bunun temel nedeninin de eşinin bir Türk olduğunu söyledi. Yıllardır, işi gereği çok dolaştığını belirten Huaser, gittiği her ülkenin kültürünü karşılaştırdığını ve kendisini evinde hissettiği tek yerin Türkiye olduğunu belirti.
Serdar ALYAMAÇTURKISH DAILY NEWSEGE TEMSİLCİSİ