Güncelleme Tarihi:
TURİZM kenti olmayı hedefleyen ve özellikle kruvaziyer turizmde Türkiye’nin en büyüklerinden biri haline gelen İzmir, tanıtım atağına kalkıyor. Bu çerçevede İzmir’in tanıtımı için çaba harcayan İzmir Tanıtma Vakfı (İZTAV), Ege Turistik İşletmeler ve Konaklamalar Birliği (ETİK) ile Destination İzmir Grubu, güçlerini birleştirme kararı aldı. Üç kurumun yöneticileri yol haritalarını belirlerken, Vali Yardımcısı Haluk Tunçsu, güçbirliği ile 2009-2010 biri yurt içi olmak üzere 10 turizm fuarına katılacaklarını açıkladı. Öte yandan ETİK, fuarlarda dağıtılmak üzere 6 dilde 60 bin adet İzmir tanıtım rehberi bastırma kararı aldı.
Cumhuriyet Bayramı’na yetişecek
Vali Yardımcısı Tunçsu, 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı’na yetiştirilecek olan rehberlerin tanıtımını Selanik Turizm Fuarı öncesinde Atatürk’ün doğduğu evde yapmak için Yunanistan’ın Ankara Büyükelçiliği ile temasa geçeceklerini söyledi. Turizmin parlak olmadığını, krizin etkilerinin süreceği öngörüsü yüzünden önümüzdeki yıl da kötü rakamlar beklendiğini belirten ETİK Başkanı Haluk Nişlioğlu, tanıtıma ağırlık verilmesi gerektiğini söyledi.
Protokol İmzalandI
Destination İzmir Platformu Sözcüsü ve Ege Turistik İşletmeler ve Konaklamalar Birliği (ETİK) Genel Sekreteri Bülent Tercan, üzerinde önemle durdukları bir diğer çalışmanın “yerinde tanıtım” yani info turları düzenleyerek, tur operatörlerini turizm gazetecilerini Ege Bölgesi’nde ağırlamak olduğunu vurguladı. Tanıtım rehberi protokolunu Vali Yardımcısı Haluk Tunçsu, ETİK Başkanı Haluk Nişlioğlu ve Çeşme Life Dergisi Sahibi Gamze Karadede imzaladı.