Güncelleme Tarihi:
Şehir genelinde 150 noktada izleme, 155 acil çağrı yönetimi, kamu kurumlarıyla entegrasyon gibi farklı yapıları tek çatı altında toplayarak yöneten acil durum müdahale sistemi hayata geçirildi. 2012’de bilişim hizmetleri şirketi Atos’un pilot uygulamasıyla başlattığı projeyle, 2013’te 1.9 dakika olan olaya müdahale tepki süresi geçen yıl 1.6 dakikaya indi.
30 ayda 3 milyon ihbar
İzmir’de kurdukları yüksek teknoloji ve yedekli altyapı sayesinde 30 ayda 3 milyonun üzerinde ihbara ve 1.6 milyon çağrıya hiç kayıpsız en kısa sürede müdahale edilmesini sağladıklarını söyleyen Atos Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO’su Orhan Akbulut, “Olayın, Alo 155’in aranarak başlama sürecinden kamera kayıtlarından delillendirilmesi, istatistiklerin raporlanması ve önleyici tedbirlerin alınmasına kadar süreçleri kapsayan çözümleri İzmir Emniyeti’nin kullanımına sunduk. İşbirliği sayesinde İzmir’in güvenliğine katkı sağladık” dedi.
180 km fiber optik kablo
245 komuta ve kontrol merkezi çalışanının kullanımına sunulmak üzere acil durum müdahale yeteneği, taktik ve stratejik açıdan geliştirilmiş bir sistem hazırladıklarını dile getiren Akbulut, “Komuta kontrol yazılımı, kendisine bağlı tüm entegre uygulamalardan eş zamanlı coğrafi veri sistemi, araç lokasyonları, gelen telefonların adres veya lokasyon bilgileri, 112 sistemi ile entegrasyon gibi tüm verileri derleyerek yöneticilerin önüne eş zamanlı olarak getiriyor. Bu sayede emniyet birimlerinin olaylara müdahale ve operasyon yetkinliklerini artırıyor. İzmir’de KGYS projesi kapsamında Atos tarafından döşenen 180 kilometre fiber optik kablo, kurulan 16 pop noktası üzerinden 150 izleme ve plaka tanıma direğindeki görüntüler geniş bantla komuta merkezine taşınıyor” bilgisini verdi.
YARIM MİLYAR ARAÇ KAYITTA
· Devreye girdiği günden bu yana İzmir KGYS’de 485 milyonun üzerinde aracın kaydı ve fotoğraflarının sistemde kayıpsız olarak arşivlendiği bilgisini paylaşan Orhan Akbulut, hem İzmir özelinde, hem de ülke çapında aranan araçların farklı önceliklendirmelerle birlikte takip edilmeye ve gerektiğinde müdahale için istenen birimlere anlık bildirimde bulunmaya başlandığını kaydetti. Akbulut, “Araç tanıma kameralarından gelen verilerin komuta merkezi ile anında paylaşılması için geliştirilen uygulama sayesinde, kara listeye alınmış araçların tespitinin ardından hızlı müdahale imkanı sağlanıyor. Artık tespit edilen araçların konum bilgileri anında sahadaki görevli birimlerle paylaşılıyor. Üstelik 300 polis aracının konum bilgileri komuta merkezi tarafından takip edildiği için tespit edilen araca en yakın güvenlik birimi olay yerine yönlendiriliyor” dedi.
YANIT SÜRESİ YÜZDE 30 AZALDI
· Acil durum merkezine gelen çağrılara hızlı müdahale için de çözümler geliştirildiğini dile getiren Orhan Akbulut, konum ve vaka tipine göre otomatik çağrı yönlendirme ve çağrı kuyruğu izleme özellikleri sayesinde operatör çağrı yanıtlama süresinin yüzde 30 azaldığını belirterek, şöyle devam etti: “Her saniyenin büyük önem taşıdığı acil durum çağrılarında bekleme süresi çarpıcı biçimde azaltılarak kamu güvenliği olaylarına daha hızlı dönüş yapılması sağlandı. Birden fazla görgü tanığı tarafından raporlanan bir olay için birden fazla girdi açılması da engellendi. Bunun yanı sıra tüm komuta ve kontrol merkezi çalışanlarının aynı verilere erişmeleri sağlanarak aynı olayların farklı olaylarmış gibi algılanmasının da önüne geçildi.”