Güncelleme Tarihi:
GEÇEN yıl İtalya’nın önemli üreticilerinden Ceramica Rondine’nin yüzde 50’sini satın alan Seramiksan, dünya markası olmayı hedefliyor. 50’den fazla ülkeye ihracat yapan Seramiksan, 2014’ü yüzde 30’luk büyüme ile kapattı. Marka, hem İtalya’dan aldığı güçle, hem de inşaat sektöründe yaşanan hareketlilikle 2015’i de büyümeyle kapatmayı planlıyor.
Seramiksan Türkiye Satış Müdürü Süreyya Çağlar, 2014 yılını değerlendirdi, beklenti ve hedeflerini açıkladı. Çağlar, Seramiksan’ın 2014’ü yüzde 30’luk büyüme ile kapattığını belirterek, “2013’te başlayan Seramiksan vitrifiye fabrikası inovatif ürünlerle pazarda dikkatleri üzerimize çektik. Bu yılın ana gündem maddesi siyaset. Seçimlerin olması ekonominin de hareketli geçeceğinin işaretini veriyor. Bunun dışında Türkiye genelinde konut fiyatları artıyor. Bu da inşaat faaliyetlerinin artarak devamı anlamı taşıyor. Bu durum dolaylı olarak seramik ve vitrifiye sektörüne de olumlu yansıyacak” diye konuştu.
Türkiye, seramikte dünya 9’uncusu, Avrupa’nın 3’üncü büyük üreticisi.
28 milyon metrekare ÜRETİM
Seramiksan’ın bir dünya markası olma vizyonu ile yola çıktığını dile getiren Çağlar, bunun sözde kalan bir temenni veya slogan olmadığını söyledi, “Yaptığımız yatırımlar, kullandığımız kaynaklar, her yıl hızla ve istikrarla artan kapasite, bir asıra varan sanayi geçmişiyle bu sloganın hakkını veren bir seramik ve vitrifiye markasıyız. Seramiksan seramik ve porselen grubunda 28 milyon metrekarelik kurulu kapasitesi, vitrifiye grubunda ise dünyadaki en son teknolojiye sahip dünyanın sayılı şirketlerinden biri konumunda” dedi.
DÖNÜŞÜM SEKTÖRÜ DİNAMİK TUTACAK
Türk seramik sektörünün mevcut kapasitesi, hammadde imkanları ve 220 bin kişilik istihdam ile dünyanın en önemli üreticilerinden olduğunu belirten Çağlar, “Ülkemizin konumu ve lojistik imkanları, genç ve artan nüfusu, istikrarlı ekonomisi ile geleceği aydınlık bir sektör. Ülkemizde özellikle 2000’den önce yapılan binaların bir çoğu ne yazık ki gerekli denetimlerden uzak modern inşaat teknoljilerinden faydanılmadan yapılan yapılar. Bunların yaklaşık 7 milyon adet olduğu tahmin ediliyor. Kentsel dönüşüme girecek olması yine önümüzdeki yıllarda sektörün dinamik yapısını koruyacağını gösteren en önemli işaretlerden biri” diye konuştu.
DAHA DA GÜÇLENDİ
İtalyan Rondine Group ile yapılan ortaklığın çok başarılı olduğunu kaydeden Çağlar, Ceramica Rondine’nin 87 ülkede 2 bin 400 farklı müşteriye malzeme satığını belirterek, şöyle devam etti: “Üretiminin yüzde 70’ini ihraç eden Ceramica Rondine, Seramiksan bünyesine geçtikten sonra sahip olduğu müşteri portföyü ve uluslararası bilgi birikimini bizlerle paylaşmaya başladı. Yurt dışında yeni satış noktalarına ulaşmak Seramiksan adına ciddi bir sinerji yarattı. İtalya’da üretilen Ceramica Rondine markalı ürünleri Türk tüketicisinin de beğenisine sundu.”