İstihdamı da artırdı

Güncelleme Tarihi:

İstihdamı da artırdı
Oluşturulma Tarihi: Kasım 05, 2012 00:00

Türkiye’nin en büyük gıda markalarından Pınar, yılın ilk 9 ayında süt, et ve su olmak üzere 3 ürün çeşidinde de hem satışları, hem üretimi yükseltirken, çalışan sayısını yaklaşık 250 kişi artırdı.

Haberin Devamı

Yaşar Holding bünyesinde üretim yapan Pınar Et, Pınar Su ve Pınar Süt, 2012 yılının ilk 9 ayında ciro ve üretimin yanı sıra istihdamda da artış yakaladı. Pınar markası denince akla gelen ilk ürün olan sütte şirket yılın ilk 9 ayında 22 milyon 79 bin TL yatırım yaptı. Bu yatırımların önemli bir kısmı makine ve tesislere giderken, onu arsa ve bina, demirbaşlar, taşıtlar ve haklar izledi.

İstihdamı da artırdı

Su ihracatı önemli
Artış trendini Pınar Su da yakaladı. 9 ayda 3 milyon 547 bin TL’lik yatırım yapan Pınar Su, üretimini 340 bin tondan 374 bin 338 tona, 2011’de 342 bin 607 ton olan satışlarını 2012’nin aynı döneminde 374 bin 191 tona çıkardı. Pınar Su, 9 ayda 3 milyon 265 bin dolarlık ihracat yaptı. Her üç şirkette de çalışan sayısı arttığını söyleyen Yönetim Kurulu Başkanı İdil Yiğitbaşı, “Pınar Süt’te 2011 yılında istihdam edilen 832 kişi 949’a çıkarken, Pınar Et’te de çalışan sayısı yaklaşık 100 kişi artarak 689’a yükseldi. Pınar Su’da da çalışanlar 420 kişiden 439 kişiye çıktı” dedi.

Haberin Devamı

Ette lider şarküteri
Yaklaşık 46 bin metrekare kapalı alandı 102 bin büyükbaş, 408 bin küçükbaş ve 1 milyon 836 bin adet hindi kesim ve işleme kapasitesine sahip olan ve yıllık 29 bin ton üretim gerçekleştiren Pınar Et’te ise 2012’nin ilk 9 ayında 5 milyon 60 bin TL’lik yenileme yatırımı yapıldı. Bu yılki kapasite kullanımı yüzde 74 olan Pınar Et’te yüzde 6.5’lik artışla 33 bin 817 ton üretim yapılırken ciroda da yüzde 8’lik artış oldu ve 393 milyon 921 bin TL’lik satış yapıldı. Şirketin ihracatı da 3 milyon 16 bin dolar olarak gerçekleşti. Satışlarda en fazla payı şarküteri ürünleri alırken onu ileri işlenmiş ürünler ve taze et izledi.

İstihdamı da artırdı

Sütte ciro artışı
Pınar Süt, sözü edilen 9 aylık dönemde bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 9’luk artışla üretimini 230 bin 812 tona çıkardı. Üretimde “süt, meyve suyu, krema, puding” grubu başı çekerken, onu sırasıyla “yoğurt, peynir”, “tereyağ, sos, bal, reçel” ve “toz ürünler” grupları izledi. Kapasitesini yüzde 60 oranında kullanan şirket, Eylül sonuna kadar 28 milyon 614 bin dolarlık ihracat gerçekleşti. Ciro ise yüzde 17 dolayında artarak 749 milyon 845 bin TL’ye ulaştı. Satışların da 372 milyon 185 bin TL’sini “süt, meyve suyu, krema, puding” grubu oluşturdu.

 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!