İşte karşısınızda "Atayol"

Güncelleme Tarihi:

İşte karşısınızda Atayol
Oluşturulma Tarihi: Ekim 17, 2012 00:00

İzmir’in en büyük yapı kooperatiflerinden Ege Koop'un Proje Merkezi, kentteki ulaşım sorununu giderecek “Atayol Projesi”ne imza attı.

Haberin Devamı


Proje ile kentin güney bölümündeki trafiğin rahatlatılması ve kente sosyal donatı alanları kazandırılması hedefleniyor.
Daha önce açıkladığı İzmir Sağlık Serbest Bölgesi geniş yankı uyandıran Ege Koop Proje Merkezi, bu kez de Atayol Projesi'ni açıkladı. İzmir trafiğinde kangren haline gelen Adnan Menderes Havalimanı ile şehir merkezi arasında iki kat ve toplam 12 şeritten oluşan Atayol Projesi'nin sunumunu Ege-Koop Genel Başkanı Hüseyin Aslan gerçekleştirdi. Fizibilite çalışmaları tamamlanan, İzmir-Aydın otoyol kavşağı ile Konak Tüneli arasındaki 5.8 kilometrelik mesafeye düşünülen projenin en fazla 18 ayda tamamlanabileceğini belirten Aslan, “90 milyon liraya mal olacak bu proje sadece ulaşım sıkıntısını gidermekle de kalmayacak, bu proje örnek bir kentsel dönüşüm örneği de olacak” dedi.

Haberin Devamı

GÜNEYDE DÜZENLEME ŞART
İzmir'de ulaşım sorununun oldukça sıkıntılı hale geldiği güney kısmında mutlaka bir değişim yapılması gerektiğini vurgulayan Aslan, “Ulaşım bir kentin dolaşım sistemidir. Kent girişlerinin ise kalbe kan taşıyan damarlar gibi düşünülmesi gerekir. İyi planlanmamış, işlevsel olmayan kent girişleri kenti zaman içinde kargaşaya sürükler. Dolayısıyla İzmir'in güney aksı yani Adnan Menderes Havalimanı ile şehir merkezi arasında bölüm ileri mühendislik teknikleri kullanılarak çağdaş bir anlayışla yeniden düzenlenmeye muhtaçtır. Çünkü bu bölge aynı zamanda kentin aynasıdır, vitrinidir. Gaziemir, Karabağlar ‘da trafikteki kargaşa, düzensizliğe ek olarak; çarpık kentleşme, yol standartlının düşük olması, AVM'lerle tatil yörelerine doğru yoğun araç trafiği maalesef bu bölgede trafiği çileye dönüştürmüş, İzmir'i ilkel bir hale sokmuştur. Bir de bunlara ek olarak havalimanının yolcu kapasitesinin 25 milyona çıkarılması, günlük yolcu sayısının 50 bine yükseltilmesi, EXPO 2020 adaylığı da dahil edildiğinde hazırladığımız projenin önemi çok daha net ortaya çıkacaktır” diye konuştu.

İşte karşısınızda Atayol

Haberin Devamı

UÇANYOL VE KONAK TÜNELİ'NE ENTEGRE
Projenin uygulanabilir ve alternatifsiz bir proje olduğunu vurgulayan Aslan, “İzmir-Aydın Otoyol kavşağında yapılacak bir düzenleme ile yol bir ‘üst kota'a alınacak, 3 gidiş, 3 geliş şeklinde Akçay Caddesi üzerinden şehir merkezine, şehir merkezinden de havalimanı istikametine trafik rahatlıkla akabilecektir. İzmir-Aydın Otoyol Kavşağı ile Konak Tüneli arasındaki uzaklık 5.8 kilometredir. Proje de bu kısmı kapsamakta ve 12 ile 18 ayda tamamlanması planlanmaktadır. Maliyeti yaklaşık 50 milyon dolar yani 90 milyon lira. Bu rakamın üstü olmaz ama altında da mal edilebilir. Atayol Projesi ile İzmir trafiği rahat bir nefes alacak, Ulaştırma Bakanlığı'nın Konak Tüneli Projesi ile İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin Uçan Yol Projesi'ne entegre olacak” bilgilerini verdi.

Haberin Devamı

İşte karşısınızda Atayol

BAKANLIK VE BELEDİYE'YE SUNULACAK
Proje Merkezi'nin sıra dışı başka projelere de imza atacağını söyleyen Aslan, “Hazırladığımız her proje aslında İzmir'in projesidir. Fikri, tasarımı, fizibilitesi Ege-Koop Proje Merkezi'ne ait olsa da amaç İzmir'i en az 50 ya da 100 yıllık projelerle modern ve dünyanın sayılı kentleri arasına sokabilmektir. Atayol Projesi de yine İzmir'in projesidir. İzmir halkının projesidir” diye konuştu. Aslan ayrıca projeyi hem Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı hem de İzmir Büyükşehir Belediyesi'ne sunulacağını da sözlerine ekledi.

ATAYOL PROJESİ NEDİR
Proje, İzmir trafiğinde kangren haline gelen Adnan Menderes Havalimanı ile şehir merkezi güzergahındaki 5.8 kilometrelik alanı kapsıyor. İzmir-Aydın Otoyolu Kavşağı'ndan, Buca ? Hatay Kavşağı ve Konak Tüneli'ne kadar olan bölüme uzanıyor.
Otoyol kavşağı ile Buca Hatay Kavşağı arasında sırasıyla bin 200, 600, 330, 600, 200, 640, 480, 420 metre uzunluklarında 8 adet kavşak bulunuyor. 700 metre ileride yer alan Konak Tüneli'ne bağlantı düşünüldüğünde ise kavşak sayısı 9'a çıkıyor. Normalde söz konusu kavşaktan Buca-Hatay Kavşağı'na ya da Konak Tüneli'ne ulaşmak isteyen taşıtlar toplam dokuz kez durmak zorunda kalırken proje ile bu durum ortadan kalkıyor.
ATAYOL Projesi'nde alt ve üst yollarda toplam 12 şerit yer alıyor. Otoyol Kavşağı'ndan Konak Tüneli'ne kadar olan 5 bin 810 metrelik yolun üst kotu 3 gidiş 3 geliş olarak öngörülüyor. Proje ile hiçbir katılım ve ayrılım olmaksızın kesintisiz sürüş gerçekleşiyor.

Haberin Devamı

İşte karşısınızda Atayol

ATAYOL NELER GETİRİYOR
Bölgede sorunun giderilerek ATAYOL Projesi'nin uygulanması ile trafik sıkışıklığı önlenecek ayrıca şu imkanlar da söz konusu olacak:
2 bin araçlık otopark,
Yeşil alanlar,
Kent mobilyaları (süs havuzları, heykeller),
Şehir meydan düzenlemeleri,
Oturma alanları,
Bisiklet yolu,
Güvenlik şeridi,
Kafeterya alanları

 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!