İşte İzmir turistinin özellikleri

Güncelleme Tarihi:

İşte İzmir turistinin özellikleri
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 14, 2013 00:00

İzmir turizmini geliştirecek taşıyabilecek öneriler ortaya konuldu.

Haberin Devamı

Yaşar Üniversitesi Turizm İşletmeciliği Bölümü akademisyenleri gerçekleştirdikleri çalışmayla İzmir turizmini birinci lige taşıyabilecek öneriler ortaya koydu.

Türkiye turizm sektörü sıralamasında ilk 3’ün içinde yer alamayan İzmir için eylem ve faaliyetler de geliştirdiklerini belirten İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Turizm İşletmeciliği Bölümü Başkanı Prof. İge Pırnar, kentte yaşanan turizm gelişmelerini değerlendirirken, “İzmir’de turizm sektöründe dünyadaki eğilime uygun olarak girişimcilik ve inovasyon giderek yaygınlaşıyor. Dünyada yaygınlaşan otellerde yeni ürünler sunma, agro (çiftlik) turizmi gibi yeni seçenekler yaratma, otel odalarını yeni teknolojilere uygun hale getirme, SPA merkezlerini artırma gibi uygulamalar İzmir için de gelecek vaat ediyor” dedi.

Haberin Devamı

İzmir’in sunduğu turizm arzının dünyadaki yeni turist profili ile de örtüştüğüne dikkat çeken Prof. Pırnar, “Yapılan çalışmalar sonucunda dünyada sayısı hızla artan ‘farklı deneyimler yaşamak isteyen, çevre, sürdürülebilirlik ve kültürel konulara duyarlı, internet ve mobil teknoloji kullanan, bireysel seyahat planlayan’ gibi özelliklere sahip dünyadaki yeni turist profilinin İzmir’e gelen turist profili ve kentin turizm adına sunduğu potansiyelle örtüştüğü tespit edildi” diye konuştu.

İşte İzmir turistinin özellikleri

ÖZELLİKLER

· Yüksek gelir grubuna sahip.
· Çevre ve kültürel konulara duyarlı.
· Yeni yerler ve tatlar keşfetmeyi, rahat ve huzurlu tatil yapmayı seviyor.
· Yıl boyu çok çalışıp kendini kısa ama sık seyahatlerle ödüllendiriyor.
· Güvenilir seyahat acenteleri ile veya bireysel seyahat ediyor.
· SPA, butik otel gibi lüks hizmetleri tercih ediyor.

Öneriler
· Mevcut 40 bin civarında olan yatak sayısı 100 bine çıkarılmalı.
· EXPO tanıtımında kullanılmak üzere kentin fuarcılık kimliğini vurgulayan “Fuar Müzesi” kurulmalı.
· İnovatif turizm girişimcileri desteklenmeli.
· Çocuk müzeleri gibi bilim ve eğlenceyi birleştiren kültür yatırımları desteklenmeli ve özel müzecilik teşvik edilmeli.
· İzmir Tanıtım Platformu kurulmalı ve gerekli stratejiler oluşturulmalı.
· Uluslararası platformda “Üniversitelerarası İzmir Kısa Film Festivali” gerçekleştirilmeli.
· Şarap turizmine destek verilmeli.
· Kente özgü gastronomi odaklı kuruluş oluşturulmalı, bu kuruluşun eğitim verme ve sertifikalandırma yetkisi sağlanmalı.
· Eko köy sayısı artırılmalı.
· Efes Antik Kenti ve Meryem Ana Evi turlarının reklamına daha çok önem verilmeli.
· Antik Allianoi, Asklepion (Bergama) gibi psikoterapi ve hidroterapi merkezleri günümüzde de oluşturulmalı.
· Festival sayı ve çeşitliliği artırılmalı, yeni ve çağdaş kültür turizmine yatırım yapılmalı, sağlık turizminde markalaşmak için psikoterapi ve hidroterapi merkezleri oluşturulmalı.
· Sanal turizm promosyonu ve facebook, twitter ile linked-in gibi sosyal medya ağlarından mutlaka yararlanılmalı.
· Turist profiline uygun tanıtım ve promosyonla medya kanalları seçilmeli ve kullanılmalı.

 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!