Güncelleme Tarihi:
İZMİR Kalkınma Ajansı’nın (İZKA) dünyaca ünlü reklam şirketlerinden oluşan ortaklığa yaptırdığı “Kentsel Stratejik Plan” çalışmasında yapılan anketler sonuçlandı. Buna göre bu yıl Türkiye’yi ziyaret eden yabancıların yüzde 94’ünün İzmir hakkında herhangi bir bilgisi yok.
Anket açıklandı
İZMİR Kalkınma Ajansı Kalkınma Kurulu’nun Mövenpick Otel’de yapılan toplantısında kurul üyelerine uluslararası reklam ve tanıtım konsorsiyumuna yaptırılan “Kentsel Stratejik Plan” çalışması kapsamındaki durum analizi anket sonuçları açıklandı. Buna göre bu yıl Türkiye’ye gelen turistlerin yüzde 94’ünün İzmir hakkında bilgi sahibi olmadığı ortaya çıktı. Diğer yandan Türkiye’deki iş insanlarının da yüzde 68’inin İzmir’i bir turizm kenti olarak gördüğü, kentin ticari kimliğinin ise yüzde 18’de kaldığı görüldü. Konuyla ilgili sunum yapan Art Grup Eş Başkanı Fehmi Özkan, durum analizi anket çalışması için İzmir’de 600 kişi, Türkiye’de ise 17 şehirdeki 2 bin kişi ve yine Türkiye’de ve 10 ülkede 700 yabancı ile görüştüklerini söyledi. Toplamda ankete 3 bin 300 kişinin yanıt verdiğini dile getiren Özkan, “Bu sene Türkiye’yi ziyaret etmiş olan yabancılara İzmir’i neden tercih etmedikleri sorulduğunda, bu kişilerin yüzde 94’ü İzmir hakkında herhangi bir bilgisi olmadığı için gelmediğini belirtti. Bu sonuç İzmir’in doğru biçimde tanıtılmasının önemini açıkça ortaya koydu” dedi. İzmir’i tercih edenlerin yüzde 81’inin kentten memnun ayrıldığını, yüzde 84’ünün ise İzmir ve yöresine ikinci kez geldiklerinin tespit edildiğini anlatan Özkan, yüzde 74’lük kesimin de İzmir’i arkadaşlarına tavsiye ettiğini anlattı. İzmir’in zenginliklerini yeterince kullanılamadığının ortaya çıktığına dikkat çeken Özkan, “İzmir turistler açısından büyük bir potansiyel taşıyor ancak bu konuda çalışılması gerekiyor” diye konuştu. Özkan ayrıca İzmirlilerin yüzde 83’ünün İzmir’de yaşamaktan memnun olduğunu, fikir liderlerinin ise yüzde 72’sinin İzmir’de yaşıyor olmayı dilediğini de aktardı.
Farklı çalışma şart
Anket sonuçlarına göre, İzmir’in yabancı yatırımcı durumunu da anlatan Özkan, Türkiye’deki iş insanlarının yüzde 68’inin İzmir’i turizm kenti olarak gördüğünü, kenti ticaret merkezi olarak görenlerin ise yüzde 18’de kaldığını ifade etti. Kentin Türkiye’deki yabancı yatırımlardan yüzde 6.7 pay alabildiği bilgisini veren Özkan, yatırımcı çekmekte ise kısa vadede zorlanılacağını belirterek şöyle konuştu: “Bizim bazı şeyleri farklı yapmamız lazım. Şirketlerin yanı sıra karar verme sürecini etkileyenlere ulaşmamız gerekiyor.”