Güncelleme Tarihi:
İZMİR’de liman ve Alsancak Stadı’nın yerine yapılması düşünülen AVM’lere yönelik tartışmalar giderek büyürken, Manisa ilk AVM’sine kavuştu. Perakende gayrimenkul portföylerini yönetip geliştiren Hollandalı Redevco, Türkiye’deki 3’üncü yatırım ve geliştirme projesi olan Magnesia Alışveriş Merkezi’ni Manisa’da hizmete açtı. Yaklaşık 19 bin metrekarelik brüt kiralanabilir alana sahip olan merkez, 65’ten fazla mağazaya ev sahipliği yapıyor. İçinde hipermarket, sinema, yemek katı, eğlence merkezleri ve çocuk oyun alanları bulunan Magnesia, Manisa ve komşu ilçeler için buluşma noktası olmayı hedefliyor. Redevco CEO’su Andrew Vaughan’ın da katıldığı açılışta, Redevco Türkiye Genel Müdürü Patrick Van Dooyeweert, Magnesia’nın Manisa’yı modern organize perakende sunumuyla buluşturan ilk proje olma özelliğini taşıdığını belirterek, “Yaklaşık 19 bin metrekarelik kiralanabilir alanda, Manisa halkını birçok ulusal ve uluslararası markayla buluşturduk. Redevco, Magnesia Alışveriş Merkezi ile sadece Manisa’nın perakendeye yönelik kiralanabilir alan açığının kapanması yönünde bir adım atmakla kalmadı, aynı zamanda bin kişiye inşaat aşamasında ve yaklaşık 700 kişiye de perakendede olmak üzere toplam bin 700 kişiye istihdam sağladık” diye konuştu.
Değişimin bir göstergesi
Magnesia’nın sehirdeki değişimin bir göstergesi olduğunu belirten Vali Halil İbrahim Daşöz yer alan 65 markanın, marka şehir olma yolunda ilerleyen Manisa’nın ilerlemesine katkı sağlayacağını söylerken, Belediye Başkanı Cengiz Ergün kente sosyal alan kazandıracak yatırımcılara her zaman destek olacaklarını belirtti.
Kipa Hipermarket
Tesco Kipa’da, kentteki ilk hipermarketini Magnesia’da açtı. 3 bin metrekareye yakın net satış alanının bulunduğu Manisa Kipa’da, kusursuz alışveriş hizmeti sunmak üzere 101 kişi istihdam edildi, 12 bin 900 çeşit ürün beğeniye sunuldu. Ayrıca; Cinens, LC Waikiki, Teknosa, Fun Plus, Mango ve D&R, Mavi, Deichmann, De Facto, US Polo, İpekyol, Sarar, Damat, Colin’s, Kiğılı, Hotiç, Greyder, Elle, English Home, Yves Rocher, KRC, Watsons, Flormar, Jumbo, Toyzzshop ve Burger King gibi birçok önemli markaya da AVM’de yer alıyor. Bu firmaların birçoğu Manisa ve çevre ilçelerdeki ilk perakende sunumlarını Magnesia AVM’de gerçekleştiriyor.
Yeşil bina
Enerji verimliliğini artırmak ve yeşil tasarımı hızlandırmak için, Redevconcepts tarafından tasarlanan Magnesia Alışveriş Merkezi, BREEAM standartlarına uygun olarak geliştirildi. Redevco, diğer projelerinde geçerli olduğu gibi Magnesia’da da faaliyetlerinin çevreye olan olumsuz etkilerini en aza indirme taahhüdünü sürdürüyor. AVM, su tüketimini ve kirliliğini en düşük seviyeye getirmeyi ve kontrol edebilmeyi, karbondioksit salımını azaltmak üzere enerji verimliliğini ve bina iç hava kalitesini artırmayı hedefliyor. Bu nedenle Redevco’nun, Magnesia Alışveriş Merkezi’nde yeşil bina standardı olarak BREEAM’i (BRE Bina Araştırması & Kuruluş & Çevresel Değerleme Metodu) uyguladığı ve inşaatın tamamlanması ile birlikte “iyi” derece ile sertifika edineceği belirtildi.