Güncelleme Tarihi:
Balık Milano yıldızı
Su Ürünleri Tanıtım Grubu, ana teması “Gezegeni Beslemek, Yaşam İçin Enerji” olan Expo Milano 2015’te Türk levrek ve çipurasını tanıttı. Haziran ayında sözkonusu organizasyonda yerini alan STG, geçtiğimiz günlerde de Türk Günü etkinliğine katıldı, binlerce kişiye özel gurmeler tarafından hazırlanan balıkları tattırdı. STG Başkanı Melih İşliel, “2023 yılı ihracat hedeflerine ulaşması için başarılı bir tanıtıma imza attık” dedi.
Hedef dünya liderliği
kinlikte bir başarıyı da Zeytin ve Zeytinyağı Tanıtım Komitesi (ZZTK) gös-terdi. Günde yaklaşık 200 bin kişinin ziyaret ettiği ZZTK standında, dünyanın dört bir yanından gelenlere tadım yaptırdıklarını anlatan Komite Başkanı Kadri Gündeş, “İtalya dünya zeytin ve zeytinyağı piyasasında İspanya ile birlikte zirvede yer alıyor. Zeytin ağacının anayurdunun Anadolu olduğunu tüm dünyaya anlattık” dedi. Türkiye’nin 2023’te 1 milyon 200 bin ton sofralık zeytin rekoltesiyle dünya liderliğini, 650 bin ton zeytinyağı üretimiyle ise dünya ikinciliğini hedeflediğini hatırlatan Gündeş, “Türkiye’de 2000 yılı sonrasında 80 milyon yeni zeytin ağacı dikildi. Artacak olan üretimimizin katma değere dönüşmesi ve dünya pazarlarında yer bulabilmesi için tanıtım çalışmalarımızı kesintisiz sürdürüyoruz” diye konuştu.
Paris'i fethettiler
Hazır giyim ihracatçıları da kendilerini Premie- re Vision Manufacturing Paris Fuarı’nda gösterdi. Dünyanın en prestijli moda fuarı olarak kabul edilen organizasyonda açılan standı 30’dan fazla ülkeden profesyonel alıcılar ziyaret etti. Ege Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Burak Sertbaş, “Firmalarımızın değişik ülkelerden gelen ziyaretçilerle diyalog kurmaları, ticari işbirlikleri içinde olmaları ve yeni vizyonlara tanık olmaları ürün çeşitlendirmeleri açısından ve ihracat artışımız için çok önemli” dedi.