Güncelleme Tarihi:
İzmirliler 22 Mayıs'ta metroyla yolculuk yapmanın ilk keyfini yaşadı ve kısa sürede uyum sağladı. Metronun günlük yolcu ortalaması Aralık ayında 85 bine ulaştı.
YILLARCA duraklarda otobüs bekleyip çile çeken, trafik sıkışıklığında işine geç kalan İzmirliler, 7 aydır sefer yapan metroya çabuk alıştı. Bornova-Üçyol arasını, 10 istasyonda durup, 16 dakikada giden metroya binen yolcu sayısı her gün artıyor.
Maliyetten de düşük
BÜYÜKŞEHİR Belediyesi, besleme otobüs hatları ve fiyat politikasıyla metro yolcusunun artmasını sağladı. Metro yolcu taşıma fiyatı, mevcut maliyetlere göre 38 cent (260 bin lira) olması gerekirken, 33 cent (200 bin lira) alınıyor.
Hedef 100 bin yolcu
METRO Genel Müdürü İbrahim Koç, ‘‘İzmirliler, konforlu ve hızlı yolculuk yapabilecekleri ulaşım aracına kavuştu. 2001'in ilk 6 ayında günlük yolcu ortalamasını 100 bine çıkarmak istiyoruz. Yoğun saatlerde seferleri daha sık yapmak için çalışma başlattık’’ dedi.
Metromuz ünlendi
DÜNYANIN pek çok yerinde, raylı sistem dergilerinde, İzmir Metrosu'na övgüler yayınlandı. The Magazine adlı sektör dergisinde 5000'nci yılını kutlayan İzmir'in modern ulaşımı seçtiği belirtildi. Dergide, dünya stardartlarından daha kısa sürede personel eğitimi verilerek, işletmeye alınan İzmir Metrosu'nun düşük fiyat ve sık servisle başarılı yönetim gösterdiği yeraldı. Railway Gazette'de ise İzmir Metrosu'nun, 3.5 milyon nüfuslu kentin trafik sorununa çözüm olacağı belirtildi.
DAHA SIK SEFER
METRO iş gidiş ve çıkış saatleri olan 07.30-09.30 ile 16.00-19.00 arası vatandaşları istasyonlarda hiç bekletmemeyi hedefledi. Bunun için 5 dakika sefer sıklığı ile başlayan uygulama, önce 4, son olarak da 3,5 dakikaya indi. Yetkililer yoğun saatlerde, 3 olan vagon sayısını 4'e çıkarıp kesin önlem almayı planlıyor.
YOLCULAR SİGORTALI
METRO ile seyahet eden herkes Başak Sigorta tarafından sigortalanıyor. İstasyon veya vagonlarda oluşabilecek herhangi bir kazada yaralananlarla yaşamını yitirenlerin ailelerine 10 milyar liraya kadar ödeme yapılacak. Metro personeli de aynı sigorta kapsamında bulunuyor.
ÇEKİCİ TARİFELER
METRO Genel Müdürü İbrahim Koç, sabit ücretin dünyanın pek çok yerinde artık uygulanmadığını belirtti, ‘‘Saatlik, 3 günlük, haftalık, aylık veya yıllık indirimli biletler var. Bir de uzaklığa göre değişen tarife uygulanlıyor. İzmir'de de Aliağa-Menderes ve Üçyol-Üçkuyular hatları devreye girdiğinde böyle tarife yapılabilir. Böylece, metroya daha çok binen vatandaşlar için daha cazip tarifeler belirlenir’’ dedi.
İzmirliler metroyu hiç boş bırakmıyor. İstasyonlar günün her saati yolcu eksik olmuyor. İzmir metrosunun kısa sürede yolcu sayısı ve sık sefer uygulamasında başarı kazanması, raylı sistem sektör dergilerinde övgü dolu sözlerle kapak oldu.