Herşey ihracat için

Güncelleme Tarihi:

Herşey ihracat için
Oluşturulma Tarihi: Aralık 02, 2011 00:00

Egeli ihracatçılar hedef pazarlar için atağa kalktı. Irak’ın Erbil kenti, geçen hafta zeytinyağı ve su ürünleri tanıtım gruplarını ağırladı. Agrofood Fuarı’nda dört gün çalışma yapan ekipler, Türk ürünlerini sevdirdi. İddialı ürünler sadece ithalatçılara değil, fuarı ziyaret eden tüketicilere de ikramlarla tanıtıldı

Haberin Devamı

Tanıtım yapıldı sıra firmalarda

TÜRK su ürünleri sektörü, hedef pazar olarak belirlediği Irak’taki Agrofood Fuarı’ndaki tanıtımda büyük ilgi gördü. 22 metrekarelik stantta hem önemli ihraç ürünlerini sergileyen Su Ürünleri Tanıtım Grubu (STG), hem de ziyaretçilere sektörle ilgili bilgi verdi.

Türkiye’den Irak’a daha çok kanatlı eti ve yumurta ihracatı gerçekleştiğini belirten Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Vehbi Merzeci, Iraklı tüketicilerin daha çok sazan türü balıkları tanıdıklarını, ancak STG standında sergilenen levrek, çipura ve alabalığa da yoğun bir ilginin olduğunu kaydetti. Irak’ta su ürünleri üretiminin talebi karşılayamaz konumda olduğuna işaret eden Merzeci, “Fuardaki amacımız levrek, çipura ve alabalığı Iraklı tüketicilere tanıtmaktı ve bunda da başarılı olduk. Bundan sonraki görev gerekli bağlantıları kurarak ihracat gerçekleştirecek olan firmalara düşüyor” diye konuştu. 

Zeytinyağcılar Irak’ı keşfetti

Haberin Devamı

ZEYTİN ve zeytinyağı sektörü, son dört sezonda ihracatta yaşadığı kan kaybına rağmen artış kaydettiği birkaç ülke arasında yer alan Irak’a olan ihracatını daha da artırmak için Agrofood Fuarı’nda tanıtım yaptı. Ticari bağlantı amaçlı ziyaretçilerin yanısıra tüketicilerin de yoğun ilgi gösterdiği fuarda ZZTK standı dört gün boyunca dolup taştı. ZZTK Yönetim Kurulu Üyesi Kadri Gündeş, Türkiye’nin sofralık zeytin ihracatında Almanya ve Romanya’dan sonra üçüncü ülke konumuna yükselen Irak’ta gösterilen yoğun ilgiden memnun olduklarını belirtti. Erbil şehrinde düzenlenen fuara ikinci kez katıldıklarını söyleyen Gündeş, “Irak’ta giderek artan gelir seviyesine paralel sağlıklı beslenme eğilimi yükseliyor. Bu fırsatı değerlendirmek istiyoruz” dedi.
Üç sezon önce Türkiye’nin sofralık zeytin ihracatında Irak’ın payı yüzde 10 iken, bugün yüzde 15 seviyesine ulaştı. Zeytinyağı ise yüzde 1.5’luk bir paya sahipken bugün yüzde 7’ye dayandı.

Kristal markası Çin’i fethetti

İZMİR’de 1930’larda kurulan Türkiye’nin ilk zeytinyağı tesislerinden Kristal, geçen hafta Çin’in Şangay şehrinde 15’incisi düzenlenen FHC Gıda Fuarı’na katılarak ürünlerini tanıttı. 2009 yılında da bu fuara katıldıklarını belirten İhracat Sorumlusu Cem Demirci, görüşmelerin çok olumlu geçtiğini belirtti. Zeytinyağına her geçen gün artan talepten dolayı Çin’in Türk zeytinyağı ve firmaları açısından çok önemli bir pazar durumuna geldiğini kaydeden Demirci, ürünlerine gösterilen ilgiden de son derece memnun kaldıklarını dile getirdi. Demirci, Kristal markasını Türkiye’de olduğu gibi bu büyük pazarda da tercih edilen bir marka haline getirmeye kararlı olduklarını vurguladı. ? İZMİR, (DHA)

Haberin Devamı

Kırkağaç kavununu Almanlar da sevdi

MANİSA Kırkağaç’ın meşhur kavunu Almanya’nın Honnover kentinde düzenlenen 2011 Uluslararası Tarım Fuarı’nda büyük ilgi gördü. Kaymakam Ali Sırmalı, modern depolarda saklanan kavunun pazarlanması için görüşmeler yaptıklarını söyledi, “En kısa zamanda ihracat çalışmalarına başlayacağız” derken, Avrupalı Türk İşadamları Birliği Başkanı Ahmet Güler, hazırlanan depolama projesini çok beğendiklerini kaydetti, “Depolardaki kavunun pazarlanmasında üzerimize düşeni yapmaya hazırız” dedi. 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!