Hedef sağlıklı nesil

Güncelleme Tarihi:

Hedef sağlıklı nesil
Oluşturulma Tarihi: Nisan 16, 2013 00:00

Kuru meyve ihracatçıları dış pazarlarda ihracatı artırıcı faaliyetlerini yürütürken, bu yıl iç pazara da ağırlık verecek ve okullarda kuru meyve dağıtacak.

Haberin Devamı

BU yıl dış pazarın yanısıra iç tanıtıma ağırlık verme kararı alan Ege Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği, yeni ve sağlıklı bir tüketici nesil oluşmasını amaçlıyor. Birlik Yönetim Kurulu Başkanı Osman Öz, “Sağlık Bakanlığı, Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı, Ekonomi Bakanlığı ve Milli Eğitim Bakanlığı ile ortak yürütülecek bir projenin çalışmalarını başlattık. Süt kampanyasında olduğu gibi, çocuklarımıza okullarda dağıtılmak üzere küçük paketlerde haftada bir gün kuru meyve dağıtımı yapılmasını istiyoruz. Bu bağlamda devlet desteğiyle bu besleyici ve sağlıklı ürünlerimizin tüketimini artırmak niyetindeyiz” dedi.

Türkiye genelinde 2012 yılı ihracatının bir önceki yıla göre miktar bazında yüzde 8.8 oranında artarken, ihracat gelirinin yüzde 0.4 yükselip yaklaşık 1.4 milyar dolar olarak gerçekleştiğini söyleyen Öz, şöyle konuştu;

Haberin Devamı

“2013 yılının ilk üç ayında ise kuru meyve sektörümüzün ihracatı bir önceki yılın aynı dönemine göre miktar bazında yüzde 20.7, değerde ise yüzde 10.5 oranında artmıştır. 2013 yılı Ocak-mart döneminde bir önceki yıla göre miktar bazında en fazla artış gösteren ilk üç ürün yüzde 444 ile kuru incir, yüzde 114 ile elma kurusu ve yüzde 65 ile kuru erik oldu. İhracat yapılan ülke sayısı serbest bölgeler hariç 113’ten 125’e yükseldi. Ülke grupları itibariyle bakıldığında ise Afrika yüzde 45.6 ile öne çıkıyor.”

İçinde bulunduğumuz yıl yüzde 10’luk bir artışla 1.55 milyar dolar olarak gerçekleşmesi planlanan ihracattan Ege’nin 900 milyon dolarlık pay almayı, çekirdeksiz kuru üzüm ihracatını ise 230 bin tonla kapatmayı öngördüklerini belirten Öz, incir ihracatında da bugün itibariyle geçen sezona göre yüzde 25 oranında artış olduğunu dile getirdi. Kasım ayında kurulan Kuru Meyve Tanıtım Grubu da başta Japonya ve Çin olarak belirlenen pazarlara yönelik eş zamanlı kuru meyve tanıtım faaliyetleri gerçekleştirecek.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!