Güncelleme Tarihi:
Balans makinesi üretmek üzere iki ortak ve bir çalışanla 1978 yılında yola çıkan Teknik Balans, bugün dev kuruluşlara üretim yapan önemli bir firma haline geldi. Mess Matic markasıyla faaliyetlerini yürüten şirket, en son Avrupa’nın en büyük lastik üreticilerinden Rusya’daki ‘Belshina’ya özel bir makine üretti. Makine, Türkiye’de bir ilk, dünyada da sayılı firma tarafından üretimiyle dikkat çekiyor. Uluslararası piyasada daha da etkin olmak için çalışmalarını hızlandıran kuruluş, yurtdışında özellikle kaliteli üretim ve ekonomik fiyat avantajıyla Alman ve İtalyan rakiplerinin pazarına girmeyi hedefliyor.
Otomotiv ve endüstriyel olarak iki ayrı kategoride balans üretimi yaptıklarını aktaran Yönetim Kurulu Üyesi Ajlan Haskök, bir aile şirketi olan kurumun 1978’de yola çıktığını belirterek, “Bugün 60 çalışanıyla alanında Türkiye’nin lider firmalarından biri haline geldik. Hem endüstriyel, hem de otomotiv sektöründe dönen her parçanın dengeli dönmesi gerekiyor. Yoksa ürünün kullanım ömrü az oluyor. Bu noktada da biz devreye giriyoruz. Her iki kategori için ürünler geliştiriyoruz. Mekanik, elektronik ve yazılımı bize ait ürünler yapıyoruz. THY, Arçelik, CMS, Cevher Hayes Lemmerz İnci, Ford, Renault ve Tofaş gibi birçok dev firmada ürünlerimiz yer alıyor” dedi.
Ciddi denetimlerden geçti
Türkiye’nin lider firması olmanın yanında, yurtdışında da ağırlığını artırmak hedefiyle çalıştıklarını söyleyen Haskök, “25 ülkeye ihracatımız var. Otomotiv alanında 10 yıldır, endüstriyel alanda ise yaklaşık son 5 yıldır zaman zaman ihracatımız var. Bizim şimdiki hedefimiz bunu sürekli hale getirmek” diye konuştu. Yurtdışı hedefi doğrultusunda en son Avrupa’nın en büyük lastik üreticilerinden biri olan Beyaz Rusya’daki ‘Belshina’ya özel bir makine ürettiklerini ifade eden Haskök, bu ürünün Türkiye’de bir ilk olduğunu, dünyada da ise sayılı firmaların bu ürünü ürettiğini kaydetti. Haskök, “Makinayı geçen hafta fabrikaya gönderdik. Ciddi denetimlerden ve kontrollerden geçerek bu işi başardık. Tam otomatik bir makine, ağır vasıta lastiklerinin balans denetimini yapıyor. Bu firma için yine Türkiye’de bir ilk olacak yeni bir makine üzerinde daha çalışıyoruz”
bilgisini verdi.
Yabancıyla fiyat farkı
Sektörde yabancı firmaların ağırlığının olduğuna dikkat çeken Haskök, “Türkiye’de pazar lideriyiz. Dolayısıyla çok ciddi br dövizin Türkiye’de kalmasını sağlıyoruz. Bizim olmadığımız zaman bu makineleri, Alman ya da İtalyan firmalardan almak zorundasınız. Bu da en az 3 katı fazla
fiyat anlamına geliyor. Geçmiş yıllarda THY için bir makine ürettik. O dönem kurumun bize söylediği, yabancı markalı aynı makinenin fiyatının 4 kat olduğuydu. Dolayısıyla ciddi bir döviz Türkiye’de kalıyor” ifadesini kullandı.
YURTDIŞINDA İDDİALI
Uluslararası piyasada en büyük iki rakiplerinin Almanya ve İtalya’da olduğunu aktaran Haskök, “Hedefimizi artık uluslararası piyasada etkinliğimizi artırarak bu iki firmaya rakip olmak ve onların pazarına ürün vermek istiyoruz. Bunun içinde alt yapımızı güçlendirdik. Güçlü bir rakip olarak yerimizi almak adına, standart ürünler yerine otomatik kontrol sistemlerinin hakim olduğu makineler yapmaya başladık. Kadrolarımızı güçlendiriyoruz. Özellikle mühendis kadromuza eklemeler yapıyoruz. Bu kapsamda 2013 yılında çalışan sayımızı 100’e çıkarmak istiyoruz” dedi.
2013’TEN UMUTLU
Amerika ve Avrupa’daki ekonomik krizlere rağmen Türkiye’deki firmaların yatırım kararı almaya devam ettiğini anlatan Haskök, 2013 yılı projelerini görüşmeye başladıklarını belirterek, “Birçok kurumun 2013 bütçesinde yerimizi aldık. Avrupa’da yaşanan ekonomik kriz nedeniyle firmalar yatırımlarını Türkiye’ye kaydırıyor. Avrupa’nın dibinde kaliteli ve ekonomik bir üretim modeli var. Bu nedenle birçok kişinin aksine 2013’e umutla bakıyoruz” dedi.