Güncelleme Tarihi:
Sistem kurulamadığı için sisli havalarda ve karanlıkta uçak inip kalkmayan 2 yıllık Uşak Havaalanı'nda tarifeli seferler de haftada iki günle sınırlı kaldı
UŞAK'ın ekonomik ve sosyal gelişimi için büyük bir fırsat olarak görülen havaalanı, aradan geçen iki yılda bekleneni veremedi. Haftada iki gün Uşak ile İstanbul arasında tarifeli uçak seferlerinin yapıldığı havaalanında ışıklandırma sisteminin hala kurulamaması, kullanımı sınırlandırdı.
Başvuru yenilendi
DÖNEMİN Başbakanı Mesut Yılmaz tarafından 1998'de açılan havaalanının ışıklandırılması için Uşak Valiliği, Devlet Hava Meydanları Genel Müdürlüğü'ne (DHMİ) başvurdu. Yaptırılan keşifte maliyetin 240 milyar lira olduğu belirlendi. Valilik, Mart 2000'de başvuruyu yeniledi.
UŞAK Sanayi ve Ticaret Odası yönetimi, valiliğe başvurup katkıda bulunmak için işçilik ve hat döşeme işlerini üstlenebileceğini bildirdi. Valilik, bu teklifle maliyetin 55 milyar liraya düştüğünü belirten yazıyı DHMİ'ne iletti, ancak işadamlarından beklenen destek gelmedi.
2001 programında
VALİ Yardımcısı Atilla Durmuş, ‘‘Uşak için hayati önem taşıyan havaalanı ne yazık ki, yeterince değerlendirilmedi. Telleri Genel Müdürlükten, döşeme işlerinin ise işadamları tarafından yapılması çok makuldu. İşadamından ses çıkmadı. Zorunlu olarak 2001 - 2002 yatırım programına alındı’’ dedi.
Gece uçuşu yapılamıyor
Uşak Havaalanı'nın ışıklandırma sistemi olmaması nedeniyle sisli havalarda ve karanlıkta uçaklar inemiyor. Uşak Özel İdare Eski Müdürü Muzaffer Sabuncu ve özel uçağıyla geçirdiği kaza sonucu ölen Aydın Turan'ın babası Birol Turan da, havaalanının bir an önce ışıklandırılmasını istiyor.