İZMİR (DHA)
Oluşturulma Tarihi: Ekim 17, 2015 14:07
İZMİR Büyükşehir Belediyesi’nin Körfez ulaşım filosunu yenileme projesi kapsamında yaptırılan üç arabalı vapurdan ilki olan "Hasan Tahsin" seferlere başladı. Deniz ulaşımını modern yolcu ve arabalı vapurlarla yenilemeye başladıklarını canlı yaşamı ve yüzme hedefi için yapacakları Büyük Körfez Projesi ÇED raporunun henüz onaylanmadığını belirten Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu "ÇED raporunda eksiklik yok. TCDD ile ortak hazırladığımız raporda hata ve problem yok. Siyasi irade eksikliği var. Sadece öteleme için gerekçe var. Siyasi iradi ’çıksın’ dediği an imzayla yürürlüğe girer" de
Büyükşehir Belediyesi ulaşım filosunu yenileme çalışmaları kapsamında alımı gerçekleşen 3 adet yeni arabalı vapurun ilki olan "Hasan Tahsin" ilk seferi için yola çıktı. Bostanlı İskelesi’nden hareket eden vapurun açılış törenine İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, ilçe belediye başkanları, ÇEKSAN Yönetim Kurulu Üyesi Başaran Bayrak ve çok sayıda İzmirli katıldı.
Başkan
Aziz Kocaoğlu törende yaptığı konuşmada
İzmir’in 8 bin 500 yıldır Körfez’iyle dünyaya açıldığını, bugünlere ulaştığını belirterek bir ara kentin Körfez’e sırtını döndüğünü söyledi. Ülkelerin, kentlerin hatta ailelerin yaşamlarında böyle durumlar olabileceğini belirten Kocaoğlu, kentin yeniden Körfez’le barıştığını dile getirdi. Kocaoğlu, "İzmir körfezinin ulaşımı yenilemek için 15 gemi 3 arabalı vapurun alımını gerçekleştirdik. 15 geminin ihalesi ve yapılan ek harcamalar toplam 500 milyon TL’ye mal oldu. Eksiklerimiz var. Özellikle Mavişehir’de bir iskele geliştirmemiz gerekiyor. Güzelyalı’da, Urla’da çalışmalarımızı başlatacağız. Bugün ilk arabalı vapurumuz sefere çıkıyor. Şubat, Mart aylarında ikincisi; Ağustos Eylül ayında da üçüncüsünün seferleri başlayacak. Bunu yapmazsanız ne tasarruf yapabiliyoruz, ne körfezi kullanabiliyoruz. Bunları yapmak zorundayız" dedi.
Kocaoğlu,
ÇED raporu onayı 2 yılda çıkmayan Büyük Körfez Projesi için Ankara’ya seslendi. Projenin ÇED raporunda eksikliklerin olduğuna yönelik bir milletvekili ve meslek odası başkanından gelen eleştiriler olduğunu belirten Kocaoğlu, "Bir büyük hayalimiz daha var. Dünyada artık zaman zaman kentleri devletleri farklı konular gündeme getiriyor. Bugünkü süreçte eğer hizmet, turizm, sektöründe büyüyecekseniz mutlaka çevre yatırımı yapmak zorundasınız. Biz bunu iteleye iteleye 11 senedir gerçekleştiriyoruz. Ama bir sıçrama tahtası olarak, körfezin bizden sonra da hizmet etmesi için, körfezde canlı yaşamının sürmesi için, yüzülebilir bir körfez için bir proje hazırladık. Bu proje şu an ÇED sürecinde. Gazetelerde ve milletvekili adaylarında ÇED raporunda eksiklikler olduğuna yönelik yazılar var. ÇED raporunda eksiklik yok. ÇED raporunda siyasi irade eksikliği var. Bizim, TCDD ile hazırlattığımız raporda hiçbir hata, hiçbir problem yok. Sadece ötelemek için gerekçe var. Siyasi irade bu ÇED raporu çıksın dediği an bir imzayla yürürlüğe girecektir" dedi.
Karşıyaka Belediye Başkanı Hüseyin Mutlu Akpınar, konuşmasının başında Ankara’da meydana gelen bombalı saldırıda yaşamını yitirenleri andı. Akpınar, "Bu geminin körfeze çok yakışacağına inanıyoruz. Çünkü ulaşım denince akla İzmir Büyükşehir Belediyesi geliyor. Sadece denizde değil karada da modern taşımayı İzmirlilerle buluşturuyor. Hem ucuz hem modern ulaşımı İzmirlilerle buluşturuyor. Demokrasin ve barışın daha çok konuşulması gereken günlerden geçiyoruz. Hasan Tahsin bağımsızlığın simgesidir, Deniz de bizim için özgürlüğün simgesidir. Biz bağımsızlığımızı özgürlüğümüzle buluşturuyoruz" dedi. Çeksan yöneticileri konuşmaların ardından Başkan Kocaoğlu’na Hasan Tahsin arabalı vapurunun maketini hediye etti. Kurdele kesim merasiminden sonra vapur hizmete girdi.
ÇEKSAN tarafından yapımı üstlenilen üç gemiden ilki olan Hasan Tahsin arabalı vapuru 79 metre boyunda ve 17.40 metre eninde, 450 yolcu ve 71 araç, 10 motorsiklet ve 10 bisiklet taşıma kapasitesine sahip. Çevreci özellikleri ile dikkat çeken yeni feribot ayrıca, İzmir’deki eski arabalı yolcu gemilerine göre yüzde 30 yakıt tasarruflu ve çok daha hızlı. Mevcut gemilerin hızı 9-10 knot iken, yeni arabalı yolcu gemileri 14 knot hızında. Böylelikle sefer süreleri kısalarak sefer sayıları ve taşınan araç sayısı da arttırılacak. Ayrıca yılda 480 bin olan yolcu sayısının, yeni araba vapuru ile 800 bine çıkması hedefleniyor. İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin yaptığı anketle vapurun adı "Hasan Tahsin" olarak belirlendi. Diğer iki gemiden birinin adı "Ahmet Piriştina" diğeri ise "Kubilay" olacak. Vapurda engelli araçlarının sabitleyen kemerler ve çocuk oyun alanları da bulunuyor.