Güncelleme Tarihi:
ÇEŞME Sheraton Oteli ve Dilek Holding Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı İskender Dilek, 10 yılı geride bıraktıkları Çeşme’ye başka turizm yatırımı yapmayacaklarını söyledi. Alaçatı’nın gölgesinde kalan, kan kaybeden Çeşme’nin hizmete yeni giren Çeşme Marina ile dönüm noktası yaşadığını vurgulayan Dilek, Ilıca Plajı’nın uluslararası zincir markalar tarafından işletilmesini önerdi. Dilek, Türkiye’nin en güzel kumsallarından biri olan 1.7 kilometre uzunluğundaki Ilıca Plajı’nın yabancı turistlere de hizmet verebilecek duruma getirilmesi halinde burasının Cannes gibi olacağını bildirdi.
ÇOK ÖZEL KAMPANYA
Yurtdışından fazla turistin gelmediği Çeşme’de, otelciliği en iyi şekilde yaptıklarına inandığını belirten Dilek, “2 ay yoğunluğu olan bir belde oteliyiz. Kendimizi geliştirdik. Otel yatırımı kadar geçen sürede yenileme yatırımı yaptık. Bu sezon fiyatlarımız uygun. Kampanyalarımız var. Geçen yıl doluluk oranımız yıl bazında yüzde 52, bu yıl yüzde 62. Sezon doluluğumuz temmuz ayında yüzde 78, ağustosta yüzde 75 civarı. Eylülde bayramla birlikte yüzde 60’ı zor bulur” dedi.
YATIRIM YOK
Çeşme’ye başka yatırım yapmayacaklarını belirten Dilek, “Akıl kârı değil. Burası bize çok şey öğretti. Bunun dışında belde otelciliği yapmak istemiyoruz. İstanbul’da devam eden iki otel yatırımımız var. Biz burada otelciliği öğrendik. Çeşme’ye beş önemli otel zinciri gelmeli. Çeşme ancak öyle kalkınır. Yatırımcılar girmeye hazır ama tahsis sorunu var. Dört otelle turizm yapılmaz. Çeşme bunun için bocalıyor” dedi.