Güncelleme Tarihi:
Tinsa İnşaat ve Sanayi Limited Şirketi tarafından 25 yıllığına yap-işlet-devret modeliyle 13 milyon dolar harcanarak yapılan Göcek Tüneli, 2006 yılında dönemin Başbakanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından hizmete açıldı. 13 hükümet ve 8 başbakan eskiten, 17 yılda tamamlanabilen, Muğla ile Antalya’yı birbirine bağlayan, 12 metre genişliğinde ve 7.40 metre yüksekliğindeki 950 metrelik tünel, kamuoyunda sık sık Türkiye’nin tek paralı tüneli olma özelliğiyle gündeme geldi. Dokuz yıldan bu yana özel sektör tarafından işletilen gidiş-geliş olarak kullanılan tünelde, trafiğin daha da rahatlaması için yanına çevreyoluyla birlikte ikizinin yapılması amacıyla 9 Temmuz 2013’te düğmeye basıldı. Bu projenin yapımını ise Karayolları 13’üncü Bölge Müdürlüğü üstlendi. 868 metre tüp uzunluğuna sahip, toplamda 964 metre uzunluğundaki bu tünel de tamamlandı, ancak işletmesini kimin yapacağı henüz kesinlik kazanmadı.
Ülke genelinde otoyol ve köprü geçiş ücretlerine yapılan zamdan Göcek Tüneli de nasibini aldı. 950 metrelik tünelden tek geçiş için alınacak ücretler yeniden belirlendi. Buna göre; geçiş ücretleri birinci sınıf araçlar (otomobil) için 3.5 liradan 4.5 liraya, ikinci sınıf araçlar için (kamyonet) 4.5 liradan 6 liraya, üçüncü sınıf araçlar (dingilli kamyon) için 7 liradan 9 liraya, dördüncü sınıf araçlar (TIR) için 10 liradan 13 liraya, motosikletler için ise 1.5 liradan 2 liraya çıkartıldı.