Güncelleme Tarihi:
Tinsa İnşaat ve Sanayi Limited Şirketi tarafından 25 yıllığına yap-işlet-devret modeli ile 13 miyon dolar harcanarak yapılan Göcek Tüneli 2006 yılında dönemin Başbakanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından hizmete açıldı. 13 hükümet ve 8 başbakan eskiten ve 17 yılda tamamlanabilen Muğla ile Antalya'yı birbirine bağlayan 950 metrelik tünel, kamuoyunda sık sık Türkiye'nin tek paralı tüneli olma özelliğiyle gündeme geldi.
Otomobillerden 3.5 lira, kamyon, otobüs ve TIR'lardan ise 7.5 lira geçiş ücreti alınan tünel 9 yıldır hizmette olmasına rağmen özellikle kış aylarında su sızdırması nedeniyle sıkıntıya neden oluyor. Hemen hemen her yağmurda yaşanan sızıntı tünelin içindeki su birikintileri oluşturuyor. Günlük ortalama 10 bin aracın geçiş yaptığı tünelin içinde yolda biriken sular, sürücülere zor anlar yaşatıp, kazalara davetiye çıkartıyor. Muğla Mimarlar Odası yetkilileri, sızmanın önlenmemesi halinde su yüzünden tünelin etrafındaki beton ve betonun içinde bulunan demirlerde çürümenin meydana gelebileceğini belirttti. 13 milyon dolarlık bir yatırımın boşa gitmemesi için bir an önce alınması istendi.
Öte yandan Göcek Tüneli'nin ücretli olması nedeniyle Karayolları Antalya Bölge Müdürlüğü tarafından ücretsiz geçiş için 2013 yılı Eylül ayında yapımına başlanan yeni tünelin de inşaatının sürdüğü, mayıs ayına kadar tamamlanarak hizmete açılmasının beklendiği bildirildi. Yeni tünelin hizmete girmesiyle sürücüler paralı olması nedeniyle 'Deli Dumrul Tüneli' diye nitelendirdiği mevcut tünelden Antalya'dan Muğla'ya gelirken geçmek mecburiyetinde kalmayacak. Ancak Muğla'dan Antalya'ya yönüne giden araçların, yine eski tüneli kullanacağı belirtildi.