Güncelleme Tarihi:
Raporda kruvaziyer turistlerin beklentilerini de anlatan Çalışkan, turistlerin dil bilen insanlardan alışveriş yapmak istediklerini, satıcı baskısı, kaba davranış ve hanut istemediğini ve yönlendirme levhalarına ihtiyaç duyduğunu kaydetti. Gerekli çalışmalar yapılırsa kruvaziyer turizmin kentte yarattığı gelirin artabileceğini ve ticaretin canlanacağını vurgulayan Çalışkan, turistlerin yüzde 24’lük oranının şehir ile ilgili fiziksel sorunlardan ve esnaf ile iletişimden şikayetçi olduğunu, esnafa yönelik yabancı dil eğitim programlarının desteğinin yararlı olacağını dile getirdi. Çalışkan Oda üyesi işletmelerde bir eğitim programı başlatacaklarını, garsonlara, tezgahtarlara yönelik davranış ve iletişim becerileri eğitimi vereceklerini anlatarak, işletmelerin dil bilen en az bir personel bulundurmalarını sağlayacaklarının altını çizdi.
Yönlendirme levhaları
Kenti tek başına gezmek isteyen turistlerin yönlendirme levhalarının yokluğundan yakındığını da aktaran Çalışkan, bu sorunun acilen çözülmesi ve konulan haritalarla da turistin o an bulunduğu noktanın belirtilmesi gerektiğini söyledi. Agora’nın çıkışı ile Kemeraltı arasında da herhangi bir yürüyüş yolu bulunmadığını, Agora’yı gezmeye gelen turistlerin Kemeraltı’nda rahat ve güvenli bir şekilde yürüyüş yapamadığını belirten Çalışkan, bu konuda da fiziki düzenleme istedi.
Çocuklar da düşünülmeli
Çalışkan, turistlerin halı, mücevher, deri, hediyelik eşya, lokum, baharat, zeytinyağı gibi ürünlerin sergilendiği büyük çarşılara ihtiyaç duyduğunu da kaydederek, kent merkezinde bu tür “tematik çarşılar” tasarlanmasını talep etti. Çalışkan ayrıca, sadece 2010 yılında gelen turistlerin 20 bininin çocuklardan oluştuğuna dikkat çekerek “Çocuklara yönelik hediyelik eşya ve oyuncaklar tasarlanmalı ve bunların satılacağı uygun mekanlar oluşturulmalıdır” dedi.
ENGELSİZ TURİZM
Engellilerin de yoğunlukla kruvaziyer turizmini tercih ettiğini, bu grubun yardımcıları ile birlikte önemli bir potansiyel barındırdığını ifade eden Çalışkan, belediyeden kentin altyapısının engellilere yönelik yeniden ele alınmasını istedi. Bu girişimin uzun vadeli bir proje olarak İzmir’in de dünya çapında “engelsiz turizm” sloganıyla prestij elde etmesini sağlayacağını vurgulayan Çalışkan, bu konuda İzmir’in Türkiye’ye de örnek olacağını belirtti.
ÇAĞRI MERKEZİ
Çalışkan raporunda turistlerin rahatlıkla kentle ilgili bilgi alabilecekleri bir çağrı merkezi kurmayı planladıklarını da anlatarak oluşturulacak 4 kişilik ekiple sorunlarının da tespit edilebileceğini söyledi. Çalışkan, “Turistler, arama için limanda bulunan ankesörler ya da kendi mobil telefonları ile “Call Center” birimini arayarak kentimiz ile ilgili bilgilere hızlı ve rahat bir şekilde ulaşabileceklerdir” diye konuştu.
17 FİRMA OLDU
? Kruvaziyer turizm konusunda İTO’dan alınan en son verilere göre 22 Haziran 2011 itibariyle İzmir’e 95 sefer ile 177 bin yolcu geldi. 2004 yılında sadece 4 gemi çeşidi ve kente gelen bir firma varken, bu yıl rotasını İzmir’e çeviren 29 farklı gemi oldu. Dünya çapında da 17 farklı kruvaziyer hattı şirketi İzmir’i tercih etti.