Güncelleme Tarihi:
BAŞLADIĞI günden bu yana her yıl başarısını artıran İzmirli If Wedding Fashion- Gelinlik Damatlık ve Abiye Fuarı iddiasını sürdürürken, İstanbul da devreye girdi. İzmirli sektör temsilcileri fuarın daha erken bir tarihe alınması gerektiğini savunurken koleksiyonların da daha erken hazırlanması çağrısı yaptı.
Önümüzdeki 5-7 Aralık’ta Patika Fuarcılık tarafından Osmanbey Tekstilci İşadamları Derneği’nin (OTİAD) işbirliğiyle İstanbul Kongre Merkezi’nde düzenlenecek olan Fashionist Abiye, Gelinlik ve Damatlık Fuarı’nın, 2014 Ocak’ta açılacak If Wedding Fashion İzmir’in katılımcı ve ziyaretçilerini de azaltacağı tahmin ediliyor.
Türkiye Moda ve Hazırgiyim Federasyonu (TMHF) Danışma Kurulu Üyesi ve İzmir Ticaret Odası (İTO) Meclis Üyesi Nedim Örün, gelinlik üretiminin yüzde 75’ini karşılayan, toplam 250 milyon dolarla Türkiye ihracatından da en büyük payı alan İzmir’in fuar konusunda önemli düzenlemeler yapması gerektiğini savundu.
Yarı yarıya kayıp
İstanbul’da yapılacak fuarın İzmir için de bir rekabet yaratacağını kaydeden Örün, “Oradaki fuar Aralık ayında yapılacak. Yani İzmir’den önce yapacakları için avantajlı bir konumları olacak. Oraya giden alıcılar 2014 koleksiyonunu daha erken görecekler. Bizde ise Ocak ortası düzenlenecek. Orada sipariş verenlerin İzmir’deki fuara katılmaması sonucu ilk yıl yüzde 25-30 arasında kayıp söz konusu olabilir. Ancak böyle devam edilirse kayıp yüzde 50’leri geçebilir” diye konuştu.
İstanbul abiyede güçlü
Örün, İzmir’in gelinlik üretiminde lider olmasının avantajı bulunduğunu, ancak İstanbul’da da abiyenin önde olduğunu dile getirerek, “İzmir’de 400 orta ve büyük ölçekli gelinlik imalatçısı var. İstanbul’da bu sayı 10 civarında. Ama İstanbul abiyede çok güçlü. Burada tüm sektöre görev düşüyor. Kurumsallaşma olmazsa biz burada kalırız. Fuardan aldığımız gücü kaybedersek tasarım konusundaki hedeflerimize de ulaşmakta zorluk çekebiliriz” değerlendirmesini yaptı.
ÖNE ÇEKİLMELİ
Kendi firmasında en geç bir ay içinde 2014 koleksiyonunu tamamlayacaklarını hatırlatan Örün, “Bu durumda olan İzmir’de çok az firma var. Oysa trendlerin önceden izlenmesi ve koleksiyonun ona göre yaratılması lazım. Ancak pek çok gelinlik üreticisi Haziran-Temmuz aylarındaki gelinlik satışına yoğunlaşıyor, koleksiyon tasarımları Ekim-Kasım gibi hazır oluyor. Bunun mutlaka öne çekilmesi ve şirketlerin kurumsallaşması gerekiyor. Bunun için de tasarım ile pazarlama ve satış departmanlarının ayrı çalıştırılması şart. İzmir’i şimdi zorlu bir rekabet bekliyor” dedi.