Güncelleme Tarihi:
60’tan fazla ülkeye zeytinyağı ihracatı yapan Ravika, Türkiye’nin rekabet üstünlüğü sağlayabileceği pazarlara ağırlık verdi. 250 bin nüfuslu Endonezya ile Türkiye arasında giderek artan ikili ilişkilerin de etkisiyle, Türk markalarının bu ülke pazarında tüketiciler tarafından tercih edilmeye başlandı. Zeytinyağında ithalat ağırlıklı bir pazara sahip olan Endonezya’da, Türkiye’nin payını artırmak için yoğun çalışma yürüten Ravika, yaptığı son anlaşmayla aralarında Foodmart, Lotte, Hero, Giant, Great Lucky ve Kemcih gibi zincir mağazaların da bulunduğu 1125 noktada ürünlerini satacak.
İhracat artacak
Türkiye’den Endonezya’ya yapılan zeytinyağı ihracatının bu yıl büyük oranda artmasını beklediklerini belirten Keskinoğlu Şirketler Grubu Yönetim Kurulu Üyesi ve Pazarlama Grup Başkanı Keskin Keskinoğlu, “Endonezya’da son 6 yılda zeytinyağı tüketimi yüzde 15 arttı. Türkiye, İtalya ve İspanya’nın ardından Endonezya zeytinyağı pazarında üçüncü önemli tedarikçi. D8 Anlaşması’ndan sonra iki ülke arasında ticaret hacmi büyümeye başladı, ayrıca Helal Sertifikası’nın varlığı da önemli durumda. Geçen yıl Türkiye Endonezya’ya 285 bin dolarlık zeytinyağı ihraç etmişti. Bu yıl rakam artacak. Biz de, Ravika için yaptığımız son anlaşmayla yılsonuna kadar 1 milyon dolarlık zeytinyağı ihraç edeceğiz” diye konuştu.
REKLAM KAMPANYASI
Türkiye’nin pazardaki üstünlüğünü artırmak için özellikle Jakarta ve Batı Java gibi satın alma gücünün yüksek olduğu bölgelerde reklam kampanyaları, mağaza içi tanıtım ve tadım aktivitelerini yoğun bir şekilde sürdüreceklerini anlatan Keskinoğlu, “Hedefimiz doğru stratejilerle Türkiye’nin zeytinyağı pazarında önce ikinci ülke konumuna, ardından da liderliğe yükselmesi. Önümüzdeki iki yıl bu hedeflerimiz için çok önemli” dedi.