Güncelleme Tarihi:
ULUSLARARASI Fuarcılık Endüstrisi Birliği’nin (UFİ) 53 ülkeden 176 fuarcılık şirketiyle yaptığı çalışma, global krizin fuarcılık sektörü üzerindeki etkisini gösterdi. Dünya fuar organizatörleri yüzde 70 oranında krizden etkilendi. Kriz Barometresi’nde, fuar organizatörlerinin yüzde 68’inin yer satış, fuar alanı yönetimlerinin yüzde 71’inin ise alan satış rakamlarında büyük düşüş saptandı.
Ciro kaybı büyük
2008 yılının ilk altı ayı ile 2009’un ilk yarısı kıyaslandığında; fuarcılık şirketlerinin yüzde 80’nin ciro kaybı yaşadığı gözlenirken, kayıplarının en az yüzde 10 seviyesinde gerçekleştiği görüldü. Sektörlere göre dağılımda en büyük kaybın gayrimenkul fuarlarında yaşandığı belirtilirken, onu inşaat, finans, ulaştırma, dekorasyon ve ev ekipmanları fuarlarının izlediği bildirildi. En çok etkilenen fuarlar arasında tekstil ve turizm fuarlarına da sıkça rastlanıyor.
Finansal çözümler
UFI Yönetim Kurulu üyesi, İZFAŞ Genel Müdür Yardımcısı Ertan Koyuncu, fuar organizatörlerinin önemli kayıpları olduğunun altını çizdi. Fuarcılıktaki kriz önlemlerinin 2009 yılı başından itibaren uygulamaya koyulduğunu belirten Koyuncu, fuarcılık şirketlerinin katılımı artırmak için çeşitli finansal çözümler ürettiklerini bildirdi.
İNDİRİM ÇARE OLDU
Her iki fuarcılık şirketinden birinin ilk çare olarak indirime gittiğini açıklayan Ertan Koyuncu, indirim oranının maksimum yüzde 10 seviyesinde gerçekleştiğini söyledi. Taksitlendirme, kur sabitleme ve fuar etkinlikleri, satış geliştirme giderleri gibi diğer kalemlerde kısıtlamalara gidildi.