Güncelleme Tarihi:
GDO’suz ürünler pazarda avantaj
izmir Ticaret Borsası (İTB) Yönetim Kurulu Başkanı Işınsu Kestelli, Türkiye’de üretilen “Genetiği Değiştirilmiş Organizma” içermeyen ürünlerin “GDO’suz” olarak etiketlenmesinin pazar avantajı sağlayabileceğini söyledi. Kestelli, sağlık ve çevre bilincinin gelişmesiyle, tüketicilerin gıda güvenliği konusundaki duyarlılığının arttığına değindi.Temkinli yaklaşıyoruzIşınsı Kestelli, İTB’nin de Ege pamuğunda “GDO içermez” etiketlemesi yapmak için çalışma yürüttüğünü dile getirdi. GDO’lu ürünler konusundaki belirsizliğe de dikkat çeken Kestelli, “Bu ürünlerin zararlı olup olmadığı, zararlıysa etkilerinin ne olacağının tam olarak bilinmemesi bu konuya temkinli yaklaşmamızı gerektiriyor” diye konuştu.
Avrupalı baharatçı izmir’de buluşacak
DÜNYADA 20 milyar dolarlık baharat sektörüne yön veren en önemli üç kuruluştan biri olan Avrupa Baharat Birliği (ESA) 2010 Genel Kurulu’nu Ege İhracatçı Birlikleri’nin evsahipliğinde izmir’de gerçekleştirecek. ESA yönetiminde Türkiye’yi temsil eden Ege Ağaç Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Nurettin Tarakçıoğlu, toplantının 2-6 Haziran tarihleri arasında yapılacağını söyledi.ESA’nın Türkiye dışındaki üyelerinin büyük bölümünü baharat ithalatçılarının oluşturduğunu kaydeden Tarakçıoğlu, “ESA, Avrupa Birliği’nde baharatlarla ilgili kararlarda danışılan tek sivil toplum kuruluşu. Bu kuruluşun genel kurulunu Türkiye’de yapacak olması bizim sektörümüz açısından son derece güzel ve önemli bir gelişme. Bu sayede Türkiye’nin AB’ye baharat ihracatının kalite ve miktar olarak artmasını hedefliyoruz” diye konuştu.
İyimser olma gibi bir lüksümüz yok
? Burcu TANER/ izmir, (DHA)BATI Anadolu Sanayici ve İşadamları Federasyonu (BASİFED) Başkanı Hüseyin Porsuk, tüm ekonomik verilerin olumsuz seyir izlediği bir yılın geride kaldığını, ancak 2010’un da zor bir yıl olacağını söyledi. “Ne kadar iyimser olmaya çalışırsak çalışalım, uluslararası endekslere bakınca hayatın acı gerçekleriyle karşılaşıyoruz” diyen Porsuk, Türkiye’de de kapasite raporlarının ve genel ekonomik verilerin dikkate alınması gerektiğini söyledi. Şirketlerin tasarruf tedbirlerini artırması, kısmen kendi özkaynaklarına dönerek aşırı borçlanmadan kaçınması gerektiğini vurgulayan Porsuk, “Yönetim kademesinde bulunanlar da krizden ders alarak reel sektöre yardımcı olmalı. Çünkü geçici tedbirlerle bir yere varılamayacağı geride bıraktığımız yıl çok net anlaşıldı” diye konuştu.
Pizza Pizza’dan yeni kampanyalar
GERİDE bıraktığımız yıl 50 bin dolarlık bütçeyle bir dizi yeniliğe imza atan Pizza Pizza, birbirinden farklı 15 pizza pizza çeşidini, bu yıl 25’e çıkarmayı planlıyor. Sektörde 2010 yılında da liderliklerini koruyacaklarını söyleyen yetkililer yeni yıla da hız kesmeden girdiklerini belirtti. Yetkililer, son dönemlerde “Mönümden Mini Çıktı” ve “Çak Bi Beşlik” kampanyalarından sonra, 1 milyon adet “1 TL’lik indirim kuponu” ile Pizza Pizza’nın, 15. yılını müşterileriyle kutlayacağını kaydetti.
Sigara fabrikaları alımları azaltıyor
SİGARA zamları ve kapalı alanlarda sigara içme yasağı tüketimi olumsuz etkilerken, daralan pazar, ithal tütünde fonun kaldırılması ve farklı ülkelerde daha ucuz maliyetli şark tipi tütün üretimi nedeniyle uluslararası sigara şirketlerinin, 2010’da Türkiye’deki tütün şirketlerine verdikleri siparişleri yüzde 30’a kısma kararı aldığı öğrenildi. Türkiye’den en çok tütün alan Philip Morris ve British American Tobacco’nun daha az miktarda sözleşme yapacağı belirtildi.