Güncelleme Tarihi:
Otomotivcilere Aliağa’dan davet
ALİAĞA Organize Sanayi Bölgesi, Yalın Enstitü Derneği’nin 16 Temmuz’da istanbul’da düzenleyeceği “Otomotiv Yan Sanayinde Yapısal Dönüşüm ve Yeni Stratejiler Semineri” kapsamında, katılımcılara tanıtılacak. Yeniden yapılanmaDünya otomotiv sanayindeki gelişmeler, küresel krizin getirdiği fırsatlar, yaratıcılık, heyecan verici atılımlar, işletme seviyesindeki değişim, liderlik ve yalın dönüşüm gibi noktaların öne çıkacağı organizasyonun otomotiv sektörüne ulaşmada önemli bir platform oluşturacağını belirten ALOSBİ Yönetim Kurulu Başkanı Atıl Akkan, “Global ekonomik kriz pek yakında yerini ekonominin tüm unsurları için yeniden yapılanma sürecine bırakacak. Dolayısıyla sektör temsilcilerinin kriz sırasında fırsatları iyi analiz ederek yatırımlarını onlara değer kazandıracak yerlere odaklamaları gerekiyor. ALOSBİ’nin de bu konuda dünyada bir numara olduğunu iddia ediyoruz” dedi. Ücretsiz sunumYerli ve yabancı pek çok otomotiv firmasının yeni yatırımlarıyla ilgili kriz öncesinde başlayan görüşmelerinin sürdüğünü vurgulayan Akkan, ALOSBİ’nin sanayi yatırımları için doğru tercih olduğunu belirtti.
Konseptiz Ajans ödüle doymuyor
izmir ve Ege Bölge hedefini kuzeye kaydıran marka ve iletişim hizmetleri ajansı Konseptiz’in yaptığı tasarımlara ödül yağıyor. Konseptiz, Kidsolio projesi ile rusya Tarım Bakanlığı tarafından Moskova’da düzenlenen World Food 2008 Fuarı’nda ambalaj tasarımı ve ürün kategorilerinde altın, ProdExpo 2009 Fuarı’nda ise gümüş madalya kazandı. Göz alıcı bir site Ajans, Kidsolio için tasarladığı göz alıcı web sitesi ile izmir Reklamcılar Derneği’nin verdiği Bumerang Reklam ödülleri’nde ikincilik elde etti. Bir yıl gibi kısa bir sürede büyük aşama kaydettiklerini söyleyen Ajans Başkanı H. Hun Bozkır, “Ekip olarak izmir’in adını daha fazla duyuracak, bizlere de daha çok ödül getirecek kalitede işlere imza atmaya devam edeceğiz” dedi.
Ankastre Dünyası krizde de büyüdü
ANKASTRE ve beyaz eşya pazarının güçlü firmalarından Ankastre Dünyası Limited Şirketi, pazar payı hızla artan ankastre ürünleri geliştirmek ve çeşitlendirmek için çalışmalarını hızlandırdı. Ankastre Dünyası, grafiği hızla yükselen Silverline ile bağlarını daha da güçlendirecek olan konsept mağazasını, Karşıyaka Girne Caddesi’nde hizmete açtı. İki yıldır Karabağlar’da 600 metrekaresi showroom olmak üzere toplam 1500 metrekare alanda birçok tanınmış markayı İzmirliler’le buluşturan firmanın ihtisas mağazacılığında konsept örneğini verdiğini belirten Pazarlama Müdürü Erbil Unuk, global krize rağmen büyüme hedeflerini tutturduklarını açıkladı.
Fıstık geliri fıstık gibi
MUĞLA’nın Milas, Kavaklıdere ve Yatağan İlçeleri’ne bağlı 38 köydeki ormanlık alanlarda yapılan fıstık çamı üreticiliği köylünün yüzünü güldürdü. Türbe, Kavaklıdere, Yılanlıdağ, Çomakdağ ve Beşparmak dağlarındaki asırlık çam ağaçlarının kozalaklarından 180 ton fıstık toplayan yaklaşık 10 bin aile 4.5 milyon TL’ye yakın gelir elde etti. Fıstığı 5-6 TL’den almak isteyen satıcının artık üreticinin ayağına gittiği, göçün tersine çevrildiği belirtildi. Köylünün yüzü gülüyorYılda yaklaşık 70 ton fıstık çamı tohumu toplandıklarını belirten Orman Bölge Müdürü İbrahim Aydın, “Geçtiğimiz yıl, köylülere 1 milyon 400 bin fidan dağıttık. Fıstık çamı üretiminde dünya üçüncüsü olan Türkiye’yi zirveye taşımak için, bölgedeki üretimi hızla artırmayı hedefliyoruz. Son üç yılda 10 bin hektar alana dikim yaptık. Eskiden bir hektar sahadan 700 TL gelir elde edilirken, yeni fidan dikimleri ve gençleştirme çalışmalarıyla bu rakam 2 bin 500 TL’ye kadar çıkacak. Fıstık gibi gelir elde eden köylünün yüzü gülüyor” dedi.
Denizli’de tekstil ihracatı çakıldı
DENİZLİ’den yapılan tekstil ve konfeksiyon ürünleri ihracatı yılın ilk yarısında yüzde 28.5 azaldı. Denizli Tekstil ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği’nin açıkladığı rakamlara göre geçen yılın ilk altı ayında 602 milyon 224 bin dolar olan ihracatı, bu yıl 430 milyon 522 bin dolara geriledi. Haziran ayı ihracatı ise geçen yıla göre yüzde 27 azalarak 100 milyon dolardan 73 milyon dolara düştü.Kurlar yükseltilmeli Ürün grupları bazında bornoz ve sabahlıkta yüzde 37, havluda yüzde 39, erkek iç giyimde yüzde 36, erkek dış giyimde yüzde 46.5 oranında ihracat düşüşü yaşandı. Denizli Tekstil ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği Başkanı Raşit Güntaş, ihracatta gerilemenin sürdüğünü belirterek, “Döviz kurları bu seviyede olduğu sürece ihracatçı sıkıntı yaşamaya devam edecektir. Bir an önce rekabet gücünün artırılması ve düşük seviyelerde seyreden kurların yükseltilmesi gerekiyor” dedi.