Güncelleme Tarihi:
AYVALIK’ta 21 yıl önce biraraya gelerek soyadlarının ilk hecesini verdikleri ‘Ekbir İnşaat’ şirketini kuran Dr. Mahmut Ekinci ile Saffet Birel, çeşitli sektörlere yatırım yaparak holdingleşirken, dünyanın en kaliteli zeytinyağına sahip Körfez Bölgesi’nde yaşamanın gereğini de yerine getirdi.
İnşaatla başladıkları ticari yaşamlarına ilerleyen dönemde turizm, otelcilik, tarım, akaryakıt sektörlerini ekleyen Ekinci-Birel Holding, üç yıl önce zeytin, zeytinyağı ve zeytinyağlı doğal kozmetik ürünleri tesislerini de devreye aldı. 2009 yılında Ayvalık’taki taş baskı soğuk sıkım ile yeni teknolojinin harmanlanmasının oluşturduğu tesislerinde yörenin en seçkin zeytinlerinden, doğadaki saflığın korunarak, zeytinyağı üretimi yapan Ekbir Zeytincilik Yönetim Kurulu Üyesi Arzu Birel, bu sektöre profesyonel olarak girmelerinin üç yıllık bir mazisi olmasına rağmen, ailenin zeytin ve zeytinyağı ile ilgisinin dededen gelme olduğunu belirtti.
Eski ve yeni birarada
Birel, “Kozak yaylası ile deniz arasındaki bölgede yaklaşık 10 bin ağaçlık mahsulü eski sistemlerde işlemeye devam ederken, yenilikçi ve atılımcı vizyonumuzla üçüncü sezonunu yaşadığımız fabrikamızda eski sistemle, yani taş kırma sistemiyle yeni kontinü sistemi harmanlayıp, üretimimize devam ediyoruz” dedi. Ayvalık’taki fabrikanın biri zeytin sıkım, diğeri dolum olmak üzere biner metrekarelik iki binadan oluştuğunu kaydeden Birel, şöyle devam etti; “5000 ton kapasiteye sahip fabrikamızda tam kapasiteye yakın çalışıyoruz. Zeytinin yok yılı olmasına rağmen 2011’i 4500 tonla kapattık. Fabrikamızda işlenen ve makinalarımızdan çıkan zeytinyağlarını yine biz ambalajlıyoruz. Dışardan kesinlikle yağ alıp satmıyoruz. Böylelikle Ayvalık coğrafi işareti ile körfezin oksijenini içine almış zeytinlerden elde ettiğimiz zeytinyağını tescil ettirmiş oluyoruz. Ayvalık’ta bulunan beş satış noktamızın yanısıra Çanakkale’de bir mağazamız, İstanbul ve Trakya başta olmak üzere çeşitli bölgelerimizde de satış ve pazarlama ekibimiz mevcut. Yurtiçi pazarlama ağımız her geçen gün genişliyor.”
İHRACAT YAKINDA
Markalarının iç piyasada giderek daha yaygın tanınmaya başladığını belirterek, ihracat konusunda da görüşmeleri olduğunu söyleyen Birel, 2012 yılındaki en büyük hedeflerinin zeytinyağının yanında, yöresel zeytin çeşitlerini Ayvalık kırma, Ayvalık çizik, Gemlik tipi, Ayvalık domat, Ayvalık yuvarlama siyah zeytini katkısız, naturel olarak piyasaya sürmek olduğunu anlattı.
YEŞİL FABRİKA
Kendi elektriğini kendi üreten yeşil fabrika olan Ekbir Zeytincilik tesisleri, hijyen konusuna verdiği önemi anti-bakteriyel seramikler kullanarak gösteriyor. Bu işe gönül vermiş aile olarak tüketiciyi bilinçlendirmek gerektiğine inandıklarını söyleyen Birel, “Çünkü tüketici zeytinyağında naturel sızma zeytinyağı, 1. yemeklik zetinyağı ve riviera çeşitleri arasındaki farkı bilmiyor. Tüketici bilincini sağlamak için el broşürleri hazırladık. Tüketici bilinçlendiği taktirde aldanmaz” diye konuştu.