Güncelleme Tarihi:
Yeni eğitim modeli ile birlikte artan öğrenci ve ders saati sayısının, eğitimi olumsuz etkilediğini öne süren Türk Eğitim Sen 1 Nolu Şube Başkanı Merih Eyyüp Demir, “Özellikle 9'uncu sınıf başarılarının geçmiş yıllara göre düşük olduğu gözlemlenmektedir. Ders geçme notunun yüzde 50'ye çıkarılmasıyla birlikte, karnelerdeki zayıf sayısı artmıştır. Başarı oranı yüzde 50'nin altında olan sınavların tekrar edilmesi zorunluluğu sebebiyle birçok sınav tekrar edilmiş, ders için ayrılması gereken süre sınav yapmak için ayrılmıştır” dedi.
Şube Başkanı Demir, 4+4+4 sistemiyle birlikte liselerdeki öğrenci sayısında artış meydana geldiğini belirterek, “Bu durum sayısal artışla birlikte, devamsız öğrenci sayınının da artmasına sebebiyet vermiştir. Birçok öğrenci açık liseye kayıt yaptırmak için okulu bırakmak ya da devamsızlık yaparak otomatik olarak açık liseye gitmek istemektedir. Yönetlenlik değişikliği ile birlikte özürsüz devamsızlık süresi 20 günden 10 günü inmiş, birçok öğrenci devamsızlıktan kalma noktasına gelmiştir” dedi.
Okullardaki ödenek ve yardımcı personel sorununun geçen yıllarda dile getirilmesine rağmen sürekli olarak göz ardı edildiğini dile getiren Demir, “Günlük çözümler için çalışılmış, ancak sorunun kökten çözümü konusunda herhangi bir adım atılmamıştır. Okullarımızın ödenek ve yardımcı personel konusundaki sorunlarına kalıcı çözümler bulmak için detaylı bir çalışmaya ihtiyaç vardır” dedi.