Güncelleme Tarihi:
Ege Bölgesi’nde gıdadan tekstile kadar çeşitli sektörlerde faaliyet gösteren firmaların ihracat başarısı İGEME tarafından da başarı öyküsü olarak duyuruluyor. Kurum, ihracatını geliştirmek isteyen işletmelere örnek olarak Ege’den 6, Marmara’dan 5, Güneydoğu Anadolu ve Akdeniz’den 2’şer ve Karadeniz’den bir işletmenin ihracat serüvenlerini internet sitesinden örnek olarak gösteriyor. İşte o firmalar ve detaylar:
İHRACATÇI OLDU
Denizli’de bulunan Er-Çi Tekstil: Genel Müdür Erdal Çiçek, fabrikalara gidip havlu katlama işçiliği yaparak tekstil sektörüne adım atmış. Çiçek, daha sonra 2005 yılında yatırım teşvikinden yararlanarak Afyon’da kurduğu fabrikayı Denizli’ye taşımış ve radikal bir kararla kapasitesini yüzde 100 artırmış. 2007 yılında ihracata başlayan şirket, Avusturya, Almanya, Fransa ve Gürcistan’a ihracat yapıyor. Firma aynı zamanda Gürcistan pazarına kendi marka ve mağazasıyla doğrudan girmek için çalışmalarını sürdürüyor. Erdal Çiçek, bir sonraki hedeflerinin marka yaratmak olduğunu vurguluyor. Bürotenim Mobilya (İzmir) : 2007 yılında kurulduktan bir yıl sonra ihracata başladı. Rusya ve Birleşik Arap Emirlikleri’ne büro ve ev mobilyaları gönderiyor. Toplam satışları içinde ihracatın payı yüzde 95’i buluyor. Mehmet Gür’ün eşiyle kurduğu şirket, 2008 yılında da Beyaz Rusya’da bir mağaza açmış ve pazarlama stratejisini ev kadınları üzerinden kurarak başarıyı yakalamış.
YILDA 2 BİN TON ÜZÜM İŞLENİYOR
Hasgönül Tarım Ürünleri (Denizli): Ürettiği çekirdeksiz kuru üzümün yüzde 90’ını ihracata, yüzde 10’unu ise ihracat kaydıyla yapılan yurtiçi teslime ayırıyor. Emekli öğretmen Necdet Gümüşgönül tarafından kurulan şirket yılda ortalama 2 bin ton ürün işliyor. Teknolojik üstünlüğe büyük önem veren şirket, ihracat konusundaki danışmanlığı da dışarıdan alıyor. Firma, kısa vadede çocuklara özgün tarzdaki küçük ambalajlarla kuru üzüm tüketim alışkanlığını kazandırmak ve üretim kapasitesini yüzde 100 artırmak.
ŞEKER GİBİ İHRACAT
Ahu Gıda (Aydın): 1975 yılında kurulan ve içecek tozu ile şekerleme üreten Ahu Gıda, ihracata 2003 yılında başladı. Toplam 20 ülkeye ihracat yapan şirketin yurtdışında tescil edimiş üç markası bulunuyor. İhracat yapmayı daha üniversitedeyken aklına koyduğunu belirten Şirket Ortağı Sermin Kırıcı, toplam satışlar içinde ihracatın payının yüzde 20 olduğunu, bunu yüzde 40’a çıkarmayı hedeflediklerini de sözlerine ekliyor.
DERYUM IRAK’TA BiR MARKA OLDU
Derya Tavukçuluk (İzmir): Aynı zamanda İzmir Ticaret Borsası Yönetim Kurulu üyesi olan Derya Pala’nın yönetim kurulunda bulunduğu şirket, günlük 100 bin yumurta üretim kapasitesine sahip. 2000 yılından itibaren tesislerini yenileyen Derya Tavukçuluk, “Deryum” markası ile üretim yapıyor, markanın kalite imajını korumak için üretimden fazla talep olsa da diğer yumurta üreticilerinden tedarik yoluna gidilmeden sipariş geri çevriliyor. Şu an üretimin yüzde 60’ı Irak’ta 8 farklı alıcıya gönderilirken bu rakamın yüzde 70’e ulaşması planlanıyor. İGEME’nin görüştüğü Derya Pala, ihracata başlama nedenlerini “Sofralık yumurta üretiminde yurtiçinde yaşanan arz fazlası ve bunun dönem dönem zarara neden olması, bizi karlı satışlar yapabileceğimiz ihracata yönlendirdi” diyor.
UŞAK MAKİNE’NİN AFRİKA HEDEFİ
Uşak Makine: Fabrikası Uşak’ta bulunan, kaynak ve kesme makineleri üreten firma, esnek üretim ve çok kolay yeni makine tasarlayabilmesi avantajları ile yüzde 20’lik ihracat payını yüzde 50’ye çıkarmayı amaçlıyor. Ar-Ge ve yeni ürün tasarımlarını Avrupa ülkelerindeki danışmanlara yaptıran firma, ticari dağıtımını ise İstanbul’dan yürütüyor. E-ticarete de büyük önem veren ve sektöründe ilk online kaynak malzeme satış sitesini kuran firma, İtalya Mısır, Bulgaristan, Almanya, Rusya ve Irak’a ürün gönderiyor, Afrika pazarını da hedefliyor.