Güncelleme Tarihi:
KALKINMA IÇIN IŞBIRLIĞI ELODER
Başkanı Osman Doğrucu, rekabet ve fiyat baskısından kaynaklanan sebeplerden dolayı kar oranlarında azalma eğiliminin daha da hızlandığını söyledi. Makul seviyede fiyatlamaların oluşabilmesi için lojistik sektöründe kümeleşmenin gündeme gelmesinin gerektiğini ifade eden Doğrucu, “Nasıl ki yurt içinde 15 kargo firması bir araya gelip kendi birliğini kurduysa benzeri örneklerin diğer nakliye şirketlerinde de olabileceğini düşünmeliyiz. Kümeleşmeyi sadece uluslararası nakliyede değil, soğuk hava yurt içi taşıma ve depoculuğunda da şiddetle öneriyoruz” dedi.
KARGOCULARLA UCUZLADI
Konuk Yusuf Ziya Gündüz de Türkiye’deki iç hatlar uçuşlarında rekabetin lojistik sektörü sayesinde geldiğini söyledi. 2006’ya kadar THY haricinde Türkiye’de iç hat uçuşları yapabilen başka bir hava yolu şirketinin olmadığını hatırlatan Gündüz, “O dönemde başka bir kargo şirketi Rusya’dan uçak getirmişti. Biz karar alarak Onur Air’le ortak bir projeye başladık. Uçak dolmama ihtimaline karşı ‘En azından yakıt masrafının bir kısmını çıkarabiliriz’ diye düşünerek bizim kargolarımızı taşımayı kabul ettiler. Seferleri de biz ayarladık ve hava yolu şirketini kullanmaya başladık. Ondan sonra uçaklar dolmaya başladı ve ardı ardına hava yolu şirketleri iç hatları işletmeye soktular. Bu altyapı olmasaydı belki rekabet ortamı doğmayacaktı” diye konuştu.