Güncelleme Tarihi:
PURO üreticisi TEKA, yeni atılımlarla yaklaşık 250 çalışana ulaşmayı hedeflerken, Torbalı veya Manisa’ya fabrika kurmaya hazırlanıyor. Genel Müdür Gökhan Ersöz, 2023 hedefleri kapsamında yaratılması planlanan 10 markadan birine talip olduklarını söyledi.
Şirket ve çalışmalarını Hürriyet’e anlatan Ersöz, TEKA’nın TEKEL bünyesinde olduğu 2000’li yıllarda dünyaca ünlü Küba’nın önemli puro üreticilerinden CATEC firması ile üretildiğini, bu bilgi birikiminin de kendilerine büyük katkı sağladığını vurguladı. 2005 yılında TEKEL’in özelleştirilmesiyle puro fabrikasını almalarının ardından 2 yıldır atıl durumda olan üretim tesislerinin başına geçerek öncelikle marka yaratmaya yoğunlaştıklarını kaydeden Ersöz, “Tekel’den İstanbul, Ankara, Marmara gibi çok önemli markaları devraldık. Piyasada çalışma yaparak Pazar beklentilerini araştırdık. 50 çalışan, 32 distribütörle birlikte kendi üretim ve pazarlama ağımızı kurduk. Şimdi Türkiye’deki tek puro fabrikasıyız. Rakiplerimiz ithal edilen uluslararası markalardı. Ancak adım adım ilerlediğimiz markalaşma süreciyle geçen sene pazarın yüzde 67’sine sahip olarak büyük bir başarı öyküsü yazdık” diye konuştu.
Marka ve ürün artıyor
Başarının devamı için gelecek planlarının da çok iyi yapılması gerektiğini vurgulayan Ersöz, bu kapsamda önümüzdeki 3 yılı da planladıklarını, 7 markayı 12’ye, ürün çeşidini ise 37’den 57’ye çıkarmayı amaçladıklarını aktardı. Ersöz, ikinci etapta ihracat pazarlarında yer almak için sarmalık tütüne başladıklarını, Almanya’daki fuara Avrupa’nın tek Türk yerli purosu olarak katıldıklarını anlatarak “Fuarda çok beğeni kazandık ve yaklaşık 11 ülkeden sipariş aldık. İspanya’ya oryantal sarmalı tütün ihracatına başladık. Önümüzdeki ay diğer Avrupa ülkelerine de puro ve sarma tütün ihracatına başlıyoruz. Üretimimizin yüzde 50’sini ihracata ayırma hedefindeyiz” dedi.
Hedef 10 markadan biri olmak
Türkiye’de tütüncülüğün çok önemli bir geçim kaynağı olduğunu, özellikle güçlü uluslararası şirketlerle rekabet ederken marka yaratmanın önem taşıdığını belirten Ersöz, “Başbakan Recep Tayyip Erdoğan’ın dünyada 10 tane Türk markası yaratmak gibi bir hedefi var. Biz bunlardan birini başarmaya talibiz. Bu hedefi 2014’de gerçekleştirmeyi düşünüyoruz” diye konuştu.
İstihdama katkı sağlayacak
Ege Bölgesi’nde de yatırım planları olduğunu kaydeden Ersöz, 2005’te devraldıkları İstanbul’daki fabrikanın kullanım hakkı için 3 yıl kaldığını hatırlatarak “Üretimi İzmir Torbalı veya Manisa’ya taşımayı düşünüyoruz. Şimdi organize sanayi bölgelerinde arazi bakıyoruz. Bölgedeki istihdama da katkı sağlamak istiyoruz. Burada uluslararası tütün şirketlerinin olması ve liman gibi lojistik imkanların bulunması bizim için çok önemli. Hedeflerimizi gerçekleştirirsek 250 çalışana ulaşmayı amaçlıyoruz. Eğer arazi bulur, binayı yetiştirirsek 2015’i de beklemeyeceğiz” bilgilerini verdi. Ersöz, uluslararası piyasalarda Türk tütününün imajını yeniden canlandırmak için Ege’yi üs yapmak istediklerini de sözlerine ekledi.