Güncelleme Tarihi:
AVRUPA ve ABD’deki ekonomik sıkıntı Egeli ihracatçıları alternatif pazarlara yöneltti. Cumhuriyet’in 100’üncü kuruluş yıldönümü için belirlediği hedef rakamları yakalamak için yurt dışı fuar atağına kalkan ihracatçılar, 2011 yılında ürün sattığı ülke sayısını 198’den 210’a çıkardı. Geçen yıl Ege İhracatçı Birlikleri üyesi 4 bin 649 firma, 6 bin çeşit ürün ihracatı karşılığında Türkiye’ye 11 milyar 399 milyon dolar döviz kazandırdı.
Ege İhracatçı Birlikleri üyeleri, çoğunluğu Afrika, Ortadoğu, Uzakdoğu ve Latin Amerika ülkesi olan Angola, Bangladeş, Benin, Brezilya, Etiyopya, Fas, Güney Kore, Kenya, Kongo, Madagaskar, Nijerya, Singapur gibi ülkelerin aralarında bulunduğu 30’dan fazla ülkeye yapılan ihracatını yüzde 100’ün üzerinde artırma başarısı gösterdi. Koordinatör Başkan Mustafa Türkmenoğlu, dünyada insanların yaşadığı her yerin hedef pazarları arasında yer aldığını, bu düşünce ile hareket edildikten sonra ihracat yapılamayacak ülke olmadığını gösterdiklerini kaydetti. Türkmenoğlu, “Türk lirasının değerlenmesi ve dünyanın büyük ekonomileri ABD ve Avrupa Birliği’ndeki durgunluğa rağmen 2012 yılı için yüzde 10 ihracat artışı hedefliyoruz. Türk ihracatçısının dünyadaki rakipleri ile rekabet edebileceği teşvik politikalarının devreye girmesi halinde bu hedefleri rahatlıkla yakalayabiliriz” diye konuştu.
Türk çipurasını Dubai de tanıdı
SU Ürünleri Tanıtım Grubu (STG), yeni pazar arayışı kapsamında, 18-22 Şubat arasında Birleşik Arap Emirlikleri’nin Dubai şehrinde yapılan Gulfood Fuarı’na katıldı. 18’incisi düzenlenen bu fuarda 88 ülkeden 3 bin 800 katılımcının bulunduğu organizasyonu, Ortadoğu, Afrika ve Asya başta olmak üzere yaklaşık 65 bin kişi ziyaret etti. İlgiden memnun olduklarını belirten Su Ürünleri Tanıtım Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Melih İşliel, “Dünya çapında büyük öneme sahip olan fuara ülkemizden 138 gıda firması katıldı” dedi. STG bu ay Bremen ve Moskova’da da Türkiye’yi temsil etti. Birleşik Arap Emirlikleri’nin körfez ülkeleri arasında alım gücü en yüksek ülke olduğuna dikkat çeken Yönetim Kurulu Üyesi Sevinç Kopuz ise, “Ayrıca körfez ülkelerine ihracatta kilit ülke konumunda” dedi. Türkiye’nin BAE’ye olan toplam su ürünleri ihracatının 2008 yılında 479 bin dolar iken, 2011’de 1.8 milyon dolara yükseldi. En çok çipuranın tercih edildiği pazara hedefimiz bu yıl 10 milyon dolara yükselmek.
Piliçle yumurta hedefi büyüttü
SU ürünlerinin yanında Kanatlı Tanıtım Grubu da bu yıl Dubai Gulfood Fuarı’nda yerini aldı ve sektör iki tanıtım grubu ile hem Türk malı imajını güçlendirdi, hem de sinerji yarattı. Ege Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Hamdi Ekiz ve Yönetim Kurulu Üyesi Bedri Girit’in Kanatlı Tanıtım Grubu’nu temsilen yer aldığı fuarda, bir dizi ticari bağlantı yapıldı. Sektör Kurulu Başkanı Sinan Kızıltan, Türk imajını ve kalitesini ön plana çıkaran bir tanıtım çalışması yürüteceklerini belirterek, bundan sonraki fuarlara su ürünleri ve kanatlı olmak üzere iki tanıtım grubunun birlikte katılacağını söyledi. Kızıltan, “Bu sayede ihracatta yeni pazarlar kazanıp, yeni ihracat rekorları kıracağız. 2011’de ihracat artış rekoru kıran sektörümüz 2012’de yeni bir rekor hedefliyor, 2023 için 3 milyar dolar hedefini çok daha önce yakalamayı amaçlıyoruz” dedi.
Organikçilerin Almanya şovu
ABD’den sonra dünyanın en büyük organik ürünler tüketicisi olan Almanya’da düzenlenen BioFach 2012 Dünya Organik Ticaret Fuarı’nda, Ege İhracatçı Birlikleri (EİB) bu yıl bir ilke de imza attı. Türkiye ve AB Sivil Toplum Diyalogu-2 programı çerçevesinde desteklenen “Organik Tarım için Avrupa Kümelerarası İşbirliği Platformunun Geliştirilmesi Projesi” kapsamında Türkiye’de organik tarımının gelişimini anlatan iki ayrı konferans gerçekleştiren EİB, hem proje, hem de Türkiye’de organik tarım ve işbirliği fırsatlarını aktardı. Nürnberg kentindeki fuara 25 firma olarak katıldıklarını söyleyen EİB Genel Sekreteri Sezmen Alper, “Ulusal katılım standlarımız içerisinde yeralan Türk Lokantası’nda, organik ürünlerimiz ile hazırlanmış zengin bir mönü eşliğinde geleneksel mutfağımız tanıtıldı, yemeklerimiz dünyanın dört bir yanından gelen ziyaretçilerin yoğun ilgisiyle karşılaştı. Türk organik ürünleri ziyaretçilerden tam not aldı” dedi. Alper, “Türkiye, AB’ne yakınlığını avantaja çevirerek organik üretim ve ihracatında yıllık 250 milyon dolar ihracat yapan ülke konumuna geldi. 2023’te 2.5 milyar dolar ihracat hedefliyoruz. Bu rakama ulaşmak için fuarlar çok önemli. Biofach’ta, başarılı bir sınav verdik” diye konuştu.