Ege rakipsiz

Güncelleme Tarihi:

Ege rakipsiz
Oluşturulma Tarihi: Temmuz 31, 2011 00:00

İstanbul Sanayi Odası’nın ‘500 Büyük’ listesi, Ege’nin kanatlı et ve gıda sektöründeki gücünü ortaya koydu. Lezita üreticisi Abalıoğlu ile Keskinoğlu öne çıktı.

Haberin Devamı

ÜLKE ekonomisi içinde önemli ağırlığa sahip sanayi kuruluşlarına ilişkin 2010 yılı verilerinde Egeli gıda firmaları basamak atladı.
48 yıldır gıda sektöründe faaliyet gösteren Akhisar merkezli Keskinoğlu Şirketler Grubu 5 basamak yükselerek 88’inci sıraya yerleşirken, yem ve gıda sektörünün öncülerinden Denizlili Abalıoğlu 10 basamak sıçramayla 70’inci sırada yer aldı. Balıkesirli Şeker Piliç ise 207’nci sıraya ismini yazdırdı.

Hedef dünya markası olmak

SON 10 yıldır istikrarlı adımlarla büyüyerek bugün 2 bin 800 kişiye istihdam sağlayan Keskinoğlu’nun, bu yıl 750 milyon TL ciroya ulaşmayı hedeflediğini söyleyen Pazarlama Grup Başkanı Keskin Keskinoğlu, “Hedefimiz her geçen yıl büyüme sürecimizi artırarak ülke ekonomisine ve istihdamına yarattığımız katkıyı daha da yukarılara çıkarabilmek. Ayrıca Türkiye’yi tüm dünyada temsil eden bir marka olma hedefimiz için 5 kıtada 65’i aşkın ülkeye ihracat yapıyoruz” dedi. Piliç eti pazarında ilk 3 marka arasında yer alan Keskinoğlu, bu yılın sonunda perakende yumurta pazarındaki payınını yüzde 67’den yüzde 72’ye yükseltmeyi hedefliyor. 2005 yılında girdiği zeytinyağı pazarında yüzde 7 paya ulaşan Ravika’nın ise yılsonuna kadar yüzde 9 pazar payına ulaşması bekleniyor.

Haberin Devamı

Piliç etinde ilk 3’e girecek

TÜRKİYE’nin ilk özel sektör yem kuruluşu unvanıyla 1969 yılında faaliyete başlayan Abalıoğlu Grubu, 2006’dan bu yana, kırk yıllık sanayi ve girişimcilik tecrübesini gıda sektörüne Lezita markası ile taşıyor. Sıralamadaki yükselişin teknolojiye ve kaliteye yaptıkları yatırımın sonucu olduğunu belirten Yönetim Kurulu Üyesi ve  Pazarlama Grup Başkanı Ender Abalıoğlu, “Geçen yıl bir önceki yıla göre yem grubunda yüzde 41’lik, piliç eti grubunda yüzde 24’lük, ileri işlenmiş ürün grubunda da yüzde 31’lik büyüme elde ettik. Ayrıca, 2006 yılında ‘Hayatın lezzeti’ sloganı ile tüketicimizin beğenisine sunduğumuz Lezita markamızla da Türkiye piliç eti pazarının ilk üç firmasından biri olmak hedefine doğru hızla ilerliyoruz” diye konuştu.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!