Güncelleme Tarihi:
Kendi internet şirketini kurmak isteyen girişimcilerle; şirketleri, yatırımcıları ve profesyonelleri bir araya getirmeyi amaçlayan pazar yeri olan e-tohum Girişimcilik Zirvesi kapsamında, İzmir Ekonomi Üniversitesi Embryonix Merkezi'nde oluşturulan GİFTEK ve PALWAR adlı projeler başarılı bulundu. İzmir Ekonomi Üniversitesi Embryonix Merkezi Müdürü Taylan Özgür Demirkaya, İzmir'den e-tohuma seçilen iki projenin kendi merkezleri bünyesinde oluşturulduğuna dikkat çekerek, “Amacımız, yaratıcı fikirleri olan girişimcilerin hayallerini gerçeğe dönüştürmesi. Yenilikçi fikirlerin ticari hayata kazandırılması kolay bir serüven değil. Bu zorlu yolda girişimcilere rehberlik ediyoruz, danışmanlık ve eğitim desteği sağlıyoruz. Projelerin e-tohumda ilk 40'a girmesi önemli bir başarı. Bundan sonra projelerin ticarileşmesini bekliyoruz. Bu en büyük sevinç kaynağımız oluyor” dedi.
İEÜ Bilgisayar Mühendisliği Bölümü Mezunu Buğrahan Sabuncuoğlu ile İEÜ Yazılım Mühendisliği Bölümü Mezunu Murat Arı'nın kurduğu Giftek internet şirketinde, kişiler bulundukları yerlerde birbirine hediye gönderebilecek. Oluşturdukları mobil platform hakkında bilgi veren Sabuncuoğlu, “Kullanıcılar, arkadaşlarına yer bildirimleri üzerinden ya da bulunduklarını bildikleri yerlerden hediye gönderebilecekler, hesaplarına ortak olabilecekler, hatta arkadaşlarının hesaplarını ödeyebilecekler. Bir kişi arkadaşına hediye almak istiyorsa ödemesini yapıp Giftek aracılığıyla yönlendirebiliyor. Kişi hediyeyi kabul ederse o an bulunduğu restoran, kafe, mağazada hediyesini alabiliyor. Böylece Giftek, kişinin arkadaşlarıyla gerçek zamanlı etkileşim kurmasını sağlıyor” dedi.
Serkan İçer, Ramazan Ayvaz, Mert Çüküren, Yiğit Çüküren ve Ergin Tiranoğlu tarafından oluşturulan PALWAR, e-tohumda başarısını kanıtlayan Embriyoniks Merkezi'nin ikinci projesi oldu. PALWAR'da genç girişimciler, kişilerin mobil cihazlarını kullanarak taraftar olduğu takımına hayranlığını duyurmasını sağladığı bir oyun geliştirdi. Oyun hakkında bilgi veren İçer, “Konum tabanlı sosyal bir oyun geliştirdik. Bir kafeye, restorana gittiğinizde oyunda takımınızın bayrağını dikiyorsunuz. Takım arkadaşlarınız bayrağı o mekânda tutmaya çalışırken, rakip takım oyuncuları da bayrağı indirip, kendi bayraklarını dikmeye çabalıyor. Kullanıcılar bayrak dikme, destekleme ve indirme faaliyetlerinden kazandıkları puanlarla Palwar Ligi'nde sıralamaya girip her hafta sürpriz ödüller kazanabiliyorlar. Gezmeye çıktığımızda aynı zamanda taraftar ruhumuz Palwar'da başka bir boyuta taşınıyor” dedi.