Güncelleme Tarihi:
GEÇEN yıl Tekirdağ’da faaliyete geçen tesislerinde Orkide markalı ürünlerde günlük 1500 ton ayçiçek yağı işleme kapasitesine ulaşan Küçükbay A.Ş., zeytinyağında da Ekiz markasıyla yüzde 45 ihracat artışı yakaladı. 1980’li yıllardan itibaren tarımsal sanayi sektörlerinde beliren gelişmeler ile teknoloji yatırımları ve üretim miktarı açısından bitkisel yağ sanayiinde önemli gelişmeler yaşandığını belirten Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Küçükbay, “Geçmişte ilkel sayılabilecek teknolojilerin kullanıldığı sektör, özellikle son 10 yıldır büyük gelişme göstererek modern teknolojiler kullanmaya başladı. Arz-talep ve iklim koşullarına bağlı olarak yağlı tohumlarda, özellikle de ayçiçeği üretiminde görülen dalgalanmalar bitkisel yağ üretimi ve ticaretini de etkilemekte. Tüm dünyada her geçen gün artan bir öneme sahip yağlı tohum da Türkiye bu hızlı gelişime ayak uydurmaya çalışıyor” dedi.
Teşvikler itici güç
Bakanlığın, hammaddenin gümrüksüz ihraç edilmesinden, markanın yurt dışı müşteri ziyaretleri ve fuarların belirli kısımlarını karşılamasıyla önemli gelişmelere imza attığını savunan Küçükbay, AB’nin 1 kg’lık zeytinyağına 4 lira prim verdiğine dikkat çekti.
TÜKETİM HENÜZ DÜŞÜK
Türkiye’de kişi başına tüketilen zeytinyağının Avrupa’nın çok gerisinde olduğunu, uygulanacak teşviklerle fiyatın düşeceğini ve tüketimin artacağını söyleyen Küçükbay, “Ayçiçek yağına 80 kuruş, kanola yağına 1 lira primin uygulandığı ülkemizde zeytinyağına verilen 70 kuruş pirim yetersiz. Zeytinyağına verilen prim en az 2 lira olmalı.Yıllık zeytinyağı ihracatı 30 bin tonlara ulaşmasıyla dünya pazarlarında üst sıraları zorlayan Türk yağ sanayicileri 5. Bölge teşviklerinden yararlanmalı” ifadelerini kullandı.