Dünya markası yolunda

Güncelleme Tarihi:

Dünya markası yolunda
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 28, 2013 15:08

Foça’nın Ilıpınar Köyü’nde geçen yıl üretime başlayan Taşköy Şarapları, dünyaca ünlü yedi ustanın verdiği çok iyi puanlarla dünya şarap haritasında yerini aldı.

Haberin Devamı


İZMİR’in Foça İlçesi’ne bağlı Ilıpınar Köyü’nde bir yıl önce ilk üretimi gerçekleştirilen Foça Taşköy şarapları, 5. Masters Of Wine Weekend’de yapılan ‘yılın en iyi Türk şarapları’ değerlendirmesinden başarıyla çıktı.
Uluslararası kalibredeki yerli şarapları belirleyerek Türk şaraplarının dünya haritasında yer almasına katkı sağlama amacıyla yola çıkan Dr. Yunus Emre Kocabaşoğlu’nun Veritas Şarap Eğitim ve Organizasyonları Şirketi’nin düzenlediği etkinlikte, dünyaca ünlü yedi şarap uzmanı tarafından 43 üreticinin 320 şarabının tadımı yapıldı. Toplam 17 Türk şarabı “olağanüstü” anlamına gelen 90 ve üzeri puan aldı.
Sektörün en yenilerinden Foça Taşköy, birincinin 87, ikinci ile beşincinin 86 puan aldığı “En İyi Beyaz Nadir Üzümler” kategorisinde Bornova Misketi’yle 85 puanla altıncılığı kazandı. ingiltere de tüketici tercihleri konusundaki en yetkin uzmanlardan biri olarak kabul edilen International Wine Challenge ve Decanter Wine Awards jüri üyesi Sarah Abbott, Taşköy Sauvignon Blanc 2012’ye 91 puan ve ilk tadımda Taşköy Roze’ye 94 puan verdi International Wine Challenge’in eş başkanlarından, The Times’ın şarap yazarı ve dünyada en çok tanınan Master of Wine’lardan biri olan Tim Atkin de Taşköy Rose’ye 90 puan verdi. Son dört yıl değerlendirmelerinin dikkate alındığı Kümülatif Veriler’de ise ‘En İyi 5 Bornova Misketi’ dalında Taşköy Misket 85 puanla beşinci sırada yer buldu

Haberin Devamı

TARİHTEN DAMAĞA
Foça Organik Ltd. Şti sahiplerinden Hakan Barçın, girdikleri ilk uluslararası tadımın sonucunu çok iyi olarak değerlendirdi. Foça Taşköy’ün dünyaca bilinen bir marka olma yolunda büyük adımlarla yürüdüğünü vurgulayan Barçın, “Şarabımız yörenin binlerce yıldan sonra yeniden canlandırılan bağlarının ürünü. Tadı tarihin derinliklerinden tekrar ağızlara ulaştı. Dünyadaki yerini almaya başladı. Uluslararası düzeyde ilk tadımın başarısı bizi daha yukarılarda yer almak için ateşliyor. Markamızla yöremizin ve ülkemizin tanıtımına, istihdam yaratımına ve ekonomiye daha fazla katkı sağlamaya çalışıyoruz” dedi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!