Güncelleme Tarihi:
Çanakkale Ticaret İl Müdürü ve Tüketici Hakem Heyeti Başkanı Dr. Hüsniye Fırat, kendilerine 2012 yılında bin, 2013 yılında bin 856, 2014 yılında ise 13 bin 844 başvuru yapıldığını bildirdi. Fırat, başvurulardan 2012'te 870, 2013'te bin 255, 2014'te ise 5 bin 492'sinin sonuçlandığını ifade etti.
Tüketici Hakem Heyetleri Yönetmeliği'ne göre, hakem heyetlerinin karar verme süresinin kural olarak 6 ay olduğu, bu sürenin belli şartlar altında 1 yıla kadar uzayabileceğini ifade eden Fırat, banka kredileri dosya masrafı iade konulu başvurulardaki yoğunluk nedeni ile Çanakkale'de başvuru sonuçlanma süresinin 1 yılı bulduğunu ve tüketicilerin başvurularının, başvuru tarihine göre sıralanarak işleme alındığını söyledi.
Çanakkale Tüketici Hakem Heyeti'nde, şu anda 2013 Nisan ayı içerisinde başvuran tüketicilere ilişkin işlemlerin yürütüldüğü de belirten Fırat, her ay yaklaşık olarak 800 dosya hakkındaki işlemin tamamlanarak, alınan kararların hem tüketiciye hem de şikayet edilen tarafın adresine taahhütlü posta ile gönderildiğini kaydetti.
Fırat, değeri 2 bin TL'nin altında bulunan uyuşmazlıklarda ilçe tüketici hakem heyetlerine, değeri 2 bin ila 3 bin TL arasında bulunan uyuşmazlıklarda ise il tüketici hakem heyetlerine başvurunun zorunlu tutulduğunu, değeri 3 bin TL'nin üzerindeki uyuşmazlıkların çözümü içinse tüketici mahkemelerine başvurulması gerektiği belirtirken, 'e-tüketici' veya 'kaçak iade' gibi isimlerden cep telefonlarına gelen mesajların hiçbir şekilde dikkate alınmaması gerektiğine dikkat çekti. Kredi dosya masrafı ve kaçak elektrik iadesi hakkında son günlerde çeşitli televizyon kanalları, cep telefonu ya da elektronik posta aracılığıyla tüketicilerin yanlış yönlendirildiğini söyleyen Fırat, "Bu tür firmalar danışmanlık müessesesi altında, tüketicilere aslında başvuru yerlerinde ve internet ortamında ücretsiz olarak ulaşabilecekleri dilekçe örneklerini satmaktadırlar. Çanakkale Ticaret İl Müdürlüğü web sayfasından gerekli dilekçe örneklerine ulaşılabilir. Ayrıca Tüketiciyi Koruma Derneği (TÜKODER) Çanakkale Şubesi ücretsiz olarak tüketicileri bilgilendirmektedir" dedi.