Güncelleme Tarihi:
KİMYASAL içeriklerin çok yoğun kullanıldığı kozmetik dünyasında, dört yıldır ‘İlvina’ ve ‘Salve’ markalarıyla cildin gerçek dengesini koruyucu doğal üretim yaparak bir adım öne çıkan DoğalSan, yeni ürünlerle hedefini büyüttü. “Derinin bir organ olduğunu unutmayıp, korumak zorundayız” diyen şirket kurucusu Erdal Atalay, tüketicinin de bu konuda giderek bilinçlendiğini ve tedaviye yönelik dermakozmetiğe yönelimin arttığını söyledi.
Yelpaze genişliyor
DoğalSan Kozmetik’in mayıs ayında raflarda yerini alan İlvina leke kremi, yaz aylarının sona ermesiyle satış patlaması yaşarken, şirket iki yeni ürününü de bir hafta önce tüketiciye sundu. Gözaltı halkaları, morlukları ve şişkinliklerine karşı bakım kremi ile Fas kökenli ‘argan’ bitki ekstresinden üretilen gözenek sıkıştırıcı krem büyük ilgi görüyor. Süt, jel ve tonikten oluşan temizleme grubu ile saç bakım grubu ürünlerin iki aya kadar piyasada olacağını söyleyen Atalay, Anadolu Üniversitesi Eczacılık Fakültesi’nin işbirliğinde bu yıl ‘aromatik yağ’ üretimine de başlayacaklarını duyurdu.
Arap ülkelerine gitti
Bu yıl ilk kez Ortadoğu’ya bavul ticareti ile ürün gönderdiklerini ve olumlu dönüş aldıklarını söyleyen Erdal Atalay, Bahreyn, Malezya ve Suudi Arabistan’dan talep geldiğini söyledi. Yunanistan, Arnavutluk ve Karadağ Cumhuriyeti ile de görüşme halinde olduklarını ifade eden Atalay, “Türkiye dermakozmetik alanda giderek gelişiyor. Bu konuda potansiyel çok büyük, çünkü ülkemiz Avrupa’nın florasından çok daha zengin” diye konuştu.
İNTERNET SATIŞI
Şu anda Ege, Akdeniz, Marmara ve İç Anadolu’da 2 bini aşkın eczanede ürünlerinin satıldığını, bu yıl sayıyı 3500’e çıkarmayı planladıklarını söyleyen Atalay, satış ağını yaygınlaştıracaklarını kaydetti. Ayrıca firmanın pazarlama şirketi Bioten de (www.biotenkozmetik.com) internet adresinden satışlarını sürdürüyor.
ÇOK BÜYÜK PAZAR
İzmir’de 20 yıl kozmetik sektöründe çalıştıktan sonra 2000’de kendi şirketini kurarak kuaförler için kozmetik ürünleri üreten Atalay, dört yıl önce bitkisel kozmetik üretimine yöneldi. Ankaralı bir şirketle ortak DoğalSan Kozmetik’i kuran Atalay, “Artık kozmetik kullanım yaşı 10-12’ye indi. Dünyada 250 milyar dolarlık kozmetik pazarın doğal ürünlerin büyüklüğü 600 milyon dolar. Biz de gelişen ve büyüyen bu pazardaki yerimiz aldık. Ancak denetim sorunu yüzünden bitkisel diye merdiven altı ürünler piyasayı sardı” diye uyardı.
FORMÜL HENKEL’DEN
Dönemsel olarak bakım ürünlerinde lokomotifin leke kremi olduğunu belirten Atalay, direkt pigmentlere hitabeden ürünün formüllerinin Henkel’in üst kuruluşu Cognis’in Fransa’daki laboratuvarında hazırlandığını söyledi. “Yanlış kimyasallardan arındırılmış bir formül, Türkiye’de ilk kez piyasaya çıkıyor” diyen Atalay, doğum ve güneşin tetiklediği tüm lekelerde kullanılabildiğini anlattı. Atalay, Türkiye’de cilt lekesi sorununun coğrafik şartlar nedeniyle yüzde 94 gibi yüksek bir oranda olduğunu da öne sürdü.