Dijital harita

Güncelleme Tarihi:

Dijital harita
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 30, 2015 01:47

Vodafone, İzmir’deki şirketlerin dijitalleşme endeksini yüzde 52 olarak açıkladı.

Haberin Devamı

VODAFONE Türkiye, ‘Dijital Dönüşüm Hareketi’ kapsamında teknoloji, hizmet ve sosyal alanlarında son 3 yılda İzmir’e 56 milyon liralık yatırım yaptı. İzmir’e yapılan yatırımlar özellikle sanayinin dijitalleşmesine de katkı sağladı. İzmirli şirketlerin dijitalleşme haritasını da çıkaran Vodafone, bu kapsamda 360 şirkete ulaşılarak çok önemli veriler elde etti. İzmir’deki şirketlerin dijitalleşme endeksi yüzde 52 olarak hesaplandı. Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Engin Aksoy, kurumun İzmir’deki yatırımları ve iş dünyasına yönelik çözümleri hakkında bilgi verdi. Türkiye’nin ikinci en büyük uluslararası doğrudan yatırımcısı olduklarını ifade eden Aksoy, 2006’dan bu yana 14 milyar liralık yatırım yapıldığına dikkat çekerek, şöyle devam etti:

Haberin Devamı

56 MILYON TL YATIRIM

“Kasım 2013’te ‘Daha iyi bir gelecek için iletişim teknolojileriyle Türkiye’de herkese ilham vermek’ misyonumuzla Dijital Dönüşüm Hareketi’ni ilan ettik. Vodafone Türkiye olarak, Ege Bölgesi’nin sayılı ticaret ve sanayi merkezlerinden İzmir’e büyük önem veriyoruz. İzmirlilere en ileri mobil teknolojileri sunarak İzmir ekonomisinin daha da güçlenmesine katkıda bulunmayı önemsiyoruz. İzmir halkı, teknolojiyi çok yakından takip ediyor. İzmir nüfusunun yüzde 95’i mobil telefon abonesi. Biz de gerek İzmir, gerekse Ege Bölgesi’nde teknolojik altyapımızı güçlendirmek ve hizmet kalitemizi sürekli artırabilmek için yatırımlar yapıyoruz. Son 3 yılda İzmir’e yaklaşık 56 milyon TL’lik yatırım gerçekleştirdik. İzmir’deki mağazalarımıza da sürekli yatırım yapıyoruz. 143 yatırımcımızın bulunduğu İzmir’de 237 satış noktasıyla faaliyet gösteriyoruz. İzmir’de doğrudan ve dolaylı olarak 1.152 kişiye istihdam sağlıyoruz.”

360 ŞİRKETE ULAŞTI

Türkiye’nin rekabet gücüne güç katacak çözümlere odaklanmak gerektiğine dikkat çeken Engin Aksoy, “Şirketleri rekabette bir adım öteye taşıyacak çözüm, teknolojiyi benimseme ve hızla dijitalleşme olarak karşımıza çıkıyor. Çünkü dijital dönüşüm, iş dünyası için rekabet avantajı ve farklılaşmak demek. Türkiye’de işletmelerin dijital haritasını çıkarmak ve ihtiyaçlarını belirlemek amacıyla geliştirdiğimiz Yarına Hazırım Platformu’nu www.yarinahazirim.com adresi üzerinden hizmete açtık. Hedefimiz, Türkiye’nin dijitalleşme endeksini yüzde 75’e çıkarmak” bilgisini verdi.

Haberin Devamı

KARINI ARTTIRIYOR

Yarına Hazırım Platformu ile işletmelerin dijitalleşme endekslerini ideal düzeye yükseltmelerine de yardımcı olduklarını vurgulayan Engin Aksoy, “Bu platformla, işletmelerin değişen iş dünyasında yarına ne kadar hazır olduklarını ücretsiz test ederken aynı zamanda verimliliklerini artırmak için nelere ihtiyaçları olduğunu da anlamalarını sağlıyoruz. İşletmelerin dijitalleşmelerini artıracak çözümler finansal karlılıklarına da olumlu katkı sağlıyor. Tüm dünyada dijitalleşen işletmelere baktığımızda, bu işletmelerin kaynaklarını artırmadan gelirlerini sektörlerinin yüzde 9 üzerinde büyüttüklerini, karlılıklarının sektörlerinin yüzde 26 üzerinde gerçekleştiğini, pazar değerlerinin sektörlerinin yüzde 12 üzerinde belirlendiğini görüyoruz” diye konuştu.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!