Güncelleme Tarihi:
İZMİR Kemalpaşa’daki tesislerinde bin kişiye istihdam sağlayan Ege Seramik, yurtiçinde alt segment ürünlerden tamamen çıkarken, yurtdışında da bu ürün grubunun satışını azalttı. Orta ve üst segmentte başarı kazandıklarını söyleyen yöneticiler, böylece karlılıklarını artırıp, markalaşmayı hızlandırdıklarına işaret etti. Yılın ilk üç ayını Kamuoyu Aydınlatma Platformu’na açıkladığı faaliyet raporu ile değerlendiren Ege Seramik Yönetim Kurulu, Türkiye’nin seramik kaplama malzemeleri sektöründe dünyada en büyük 10’uncu üretici, en büyük 4’üncü ihracatçı konumunda olduğunu hatırlattı. Kurulduğu 1972 yılından bu yana marka bilinirliği açısından yapılan araştırmalarda ilk iki firma arasında olduğunu vurgulayan şirket yetkilileri, “Ciro bazında bakıldığında ikinci büyük üretici olup; toplam satış tutarı bazında pazar payı artan bir seyir izlemektedir” dedi.
YURTİÇİNDE TAMAMEN ÇIKTI
Seramik kaplama sektöründe baskı ve şekillendirme teknolojilerinin gelişimi ile birlikte mermer, ağaç, parke, doğaltaş gibi ürünlere nazaran estetik bir üstünlük sağlandığını kaydeden yetkililer, “Bu sayede tüketiciye sağlık gereci olarak satılan seramik kaplama malzemelerinin estetik yönü artmış ve pazarda ürün segmentasyonuna bağlı değer artışı sağlanmıştır” dedi. Türkiye’deki seramik kaplama malzemelerinin de alt, orta ve üst segment olarak üçe ayrıldığını hatırlatan yetkililer, “Ege Seramik, alt segment ürünlerden yurtiçinde tamamen çıkmış, yurtdışında alt segment satışını azaltmıştır. Şirketimiz orta ve üst segment ürün pazarında başarı kazanarak, karlılığını artırmaya yönelik faaliyetlerini sürdürmektedir. Yurtiçi tüketimde konut sektöründe markalaşmanın etkisiyle pazardaki üst ve orta segment ürün satışı artmıştır” dedi.
24.7 MİLYON LİRA YATIRIM
Şirket, yılın ilk çeyreğinde Ar- Ge faaliyetlerine ve yatırıma da devam ettiğini duyurdu. Şubat ayında İstanbul’da düzenlenen Unicera Fuarı’nda yeni ürünlerin tanıtıldığını kaydeden Genel Müdür Göksel Yedigöller, 2015 ortalarında faaliyete geçecek yeni tesisle birlikte daha inovatif ürünlerin de tüketiciyle buluşturacağına işaret etti, “Pazara Ege Tech olarak sunduğumuz renkli gövdeli ürünler (color body) serimiz, özellikle mimari projelere cevap vermektedir” bilgisini verdi. Ege Seramik Yönetim Kurulu ayrıca, yılın ilk 3 ayında kapasite kullanım oranının yüzde 87 olduğunu belirterek yine aynı dönemde Yatırım Teşvik Belgesi kapsamında 24 milyon 783 bin TL’lik modernizasyon yatırımı yapıldığını aktardı.