Güncelleme Tarihi:
İZMİR’in iki büyük çimento şirketi Batıçim ve Çimentaş, sektör değerlendirmelerini yatırımcılarıyla paylaştı. İki firma da gelecek döneme ilişkin önemli uyarılarda bulunurken, özellikle maliyetlerin yarısını oluşturan enerjiye yer ayırdılar.
Batıçim’den yapılan açıklamada Türkiye Çimento Müstahsilleri Birliği verilerine göre 2013’te çimento satışlarının yüzde 10, klinker satışlarının da yüzde 50 arttığına, ancak çimento ihracatının yüzde 4, klinker ihracatının da yüzde 22 azaldığına dikkat çekildi. Ege Bölgesi’ndeki rakamları da paylaşan yetkililer, 2013 yılında klinker ve çimento üretiminin yüzde 2’ler düzeyinde, çimento iç satışlarının yüzde 6, klinker iç satışlarının yüzde 135 arttığını kaydettiler.
Batıçim: % 28 tasarruf
Raporda Ege Bölgesi’nde 2013 yılında klinker ihracatının yüzde 1 artarken çimento ihracatının ise yüzde 15 gerilediği ifade edildi. Türkiye ve bölgedeki inşaat faaliyetlerindeki canlılık nedeniyle şirketin iyi bir yıl geçirdiğini aktaran yetkililer, maliyet düşürücü çalışmaların ise sürdüğüne işaret ettiler. Rapordaki şirket faaliyetlerinde özellikle elektrik maliyetlerinin düşürülmesi için kurulan “atık ısıdan üretim tesisi” sayesinde yüzde 28 tasarruf sağlandığına dikkat çeken yetkililer, maliyetin daha da düşürülmesi için “indirici merkezinin” yatırımına da başlandığını kaydetti.
MALİYETİNİN YARISI
Geçtiğimiz yıla ait faaliyet raporunu yatırımcısına sunan Çimentaş maliyetlere dikkat çekti. Maliyetlerin yüzde 50’sinden fazlasını enerjinin oluşturduğuna işaret eden Çimentaş yetkilileri, enerji piyasasındaki her gelişmenin sektörün rekabet gücünü de etkilediğine işaret etti. Sektörün en hassas olduğu konulardan birinin de hammadde kaynaklarının ruhsatlandırılması ve sürdürülebilirliği olduğuna dikkat çeken şirket yetkilileri, kentsel dönüşüm projelerinin de sektörün önündeki en önemli potansiyellerden biri olduğunu dile getirdi.
KENT YENİLEME
Türkiye’de yenilenmesi gereken 8 milyon konut olduğunu hatırlatan Çimentaş yetkilileri, “Bu süreçte Türk çimento üreticilerinin üretimlerini artırmaları ve satış hacimlerini koruyabilmeleri, enerji teşviklerinin geliştirilmesi ve doğalgaz alış ve satış fiyatları arasındaki farkın orta vadede azalarak enerji fiyatlarına yansıtılmamasına bağlı bir görünüm arz
etmektedir” dedi.