Çiftçi frene bastı

Güncelleme Tarihi:

Çiftçi frene bastı
Oluşturulma Tarihi: Haziran 20, 2015 01:19

TÜRKİYE traktör pazarının üçüncüsü Erkunt, üretime geçtiği 10 yıllık periyotun ardından logosunu yeniledi.

Haberin Devamı

10 yılda 33 bin çiftçiye ulaşan, bu yıl ise 6 bin traktör satmaya hazırlanan firma, yeni logosuyla sektörde elde ettiği başarıda inatçı yapısını ortaya koydu. Yönetim Kurulu Başkanı Zeynep Erkunt Armağan, 12 yıl önce Türkiye’nin en iyi traktörünü üretme hedefiyle yola çıktıklarını, ülkenin ilk yerli traktörünü yaratırken de bir iz bırakmak için kolları sıvadıklarını kaydetti. Sektörde genç ve dinamik kalmak için 10 yılda yenilenip, üretim süreçlerini gözden geçirmek gerektiğine dikkat çeken Armağan, “Kendimizi sürekli geliştirmek zorundayız. Yenilenme için toplam 5 milyon liralık yatırım yaptık” diye konuştu.

Çiftçi frene bastı

Haberin Devamı

ERKUNT’UN YAPARIZ İNADI

Erkunt Traktör’ün başarısında inatla ve sabırla çalışmanın büyük payı olduğunu söyleyen Armağan, yeni logo tasarımının da bu yeniliklerden biri olduğunu belirterek, şöyle devam etti: “Türkiye’nin de kendine ait bir traktör markası olsun diye yola çıktık. Biz bu yola çıkarken yapamazsınız diyen çok oldu, ‘yaparız’ dedik. Keçi gibi inat ettik. Güneş gibi parladık sektörde. Hep daha iyiye ulaşmak için ilkleri yapmaya devam ettik. Duyduğumuz her teşekkür, bizi biraz daha ileri götürdü, daha da iyisini yapma şevki verdi içimize. İşte yeni logomuzla kendimizi ifade şeklimizi de değiştirmeye, hayatımızda yeni bir sayfa açmaya karar verdik. Azimli, inatçı, en azla yaşayabilen, en kıymetli ürünü veren, geçilemez yollardan geçebilen bir logomuz oldu.”

BU TRAKTÖR TEK

Otomotivde yapılanları traktör sektörüne uyarlamak gibi bir misyon üstlenen Zeynep Erkunt Armağan, Türkiye’de ilk road showu gerçekleştiren kurum olduklarını belirterek, “Yine traktör sektöründe bir ilki gerçekleştirerek yabancı otomobil markalarının yaptığı gibi sınırlı üretim (limited edition) özelliği taşıyan bir traktör ürettik. Birçok farklı niteliğe sahip ve türünün tek örneği olan ‘Haşmet 110 Lüks - 2015’ model traktörümüz inanılmaz ilgi gördü. Ve yoğun talep alınca noter huzurunda çekiliş yaptık ve Ankaralı bir üretici bu özel traktörü 170 bin liraya satın aldı.”

Haberin Devamı

Çiftçi frene bastı

EGELİ DAHA ÇOK SORGULUYOR

Genel seçimlerin ardından oluşan tabloya bakarak traktör sektörünün bu yılki durumunu değerlendiren Armağan, sektörü iki fonksiyonun yakından ilgilendirdiğini belirterek, şöyle devam etti: “Bu fonksiyonların ilki iklim. Bu yıl iklim çok iyi gidiyor. Birçok tarımsal üründe verimli bir yıl olacağı bekleniyor. Diğeri iktisadi durum. Bu, seçime rağmen genel olarak sektörün hızını çok düşürmedi. Piyasalar sandıktan çıkacak bu durumun riskini satın almıştı. Onun için bir duraklama olmadı. Ancak Egeli çiftçi fren yaptı. Oradaki üretici daha fazla sorgulayan bir yapıda. Bunun etkisi olabilir. Tabii tüm bunların dışında Ramazan nedeniyle de sektörde bir duraklama yaşanacak. Biz tüm bunların ışığında 6 bin traktör satışı hedefliyoruz. 2014’te ise 5 bin traktör satmıştık.”

Haberin Devamı

YENİ ÜRÜNLER YOLDA

"Kısa zamanda çok büyük başarılara imza attık” diyen Armağan, sektörde birçok ilki gerçekleştirdiklerini belirterek, “Henüz 6 yaşımızı kutlamamışken, Erkunt Türkiye’de pazar 3’üncülüğünü elde etti. Dünyadaki 85 traktör markası arasından 30’unu geride bırakıp dünya 56’ncısı olduk. Durmuyoruz. Şimdi de ağustosta Ege ve İç Anadolu’ya özel bir traktörün lansmanını yapacağız. Ocak’ta ise Türk çiftçisinin ilgisini çekeceğini düşündüğümüz bir ürünü piyasaya çıkaracağız” dedi

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!