Güncelleme Tarihi:
CHP Genel Başkan Yardımcısı Yakup Akkaya, "2002 yılında bu ülkede polis sayısı 145 bindi şu an 300 bin. Hakkını arayanlara karşı çıkmak için yapıyorlar bunu. 2002’de, 975 iş denetim müfettişi varken şimdi 300 bile değil. 430 bin işyeri var, bir müfettişin bir işyerine tekrar gitmesi için aradan 7 yıl geçmesi gerekiyor. Çarpık bir düzen var" dedi.
Menemen İlçesi’ne bağlı eski beldelerden Koyundere’de, Gazi Mahallesi yakınındaki İzmir - Çanakkale Otoyolu projesinin İzmir - Çandarlı etabı viyadük inşaatında, beton dökülmesi sırasında, çelik konstrüksiyon iskelenin yıkılmasıyla, beton pompası operatörü İbrahim Yurt (43) ile işçiler Mehmet Reşit Işık (40), Hakan Bilmez (22) ve Sefer Aslan (22) hayatını kaybetti. Kazanın olduğu yere Meslek Kuruluşları ve İşçi Sendikalarından Sorumlu CHP Genel Başkan Yardımcısı Yakup Akkaya da geldi. CHP İzmir Milletvekili Tacettin Bayır ve CHP İzmir İl Başkanı Bedri Serter’le olay yerinde incelemelerde bulunan Yakup Akkaya, CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu’nun görevlendirmesiyle, İzmir’de olayı araştırmak içini bulunduğunu söyledi. Olayda ihmal olup olmadığının bakanlık müfettişlerince soruşturulacağını anlatan Yakup Akkaya, "Her gün yeni ölümlerle karşılaşıyoruz. Sadece Temmuz’da 165 işçi hayatını kaybetti. Ocak ayından itibaren 7 ayda 971 işçi iş cinayetlerinde hayatını kaybetti. Bu şaka gibi bir şeydir. Her gün 3 - 4 işçi Türkiye’nin çeşitli yerlerinde ölüyor. Ancak toplam ölümler gündeme geliyor. Her gün 2 - 3 şehit geliyor insanlar isyan ediyor. Bir haftalık ya da 10 günlük bakıldığında 65 işçinin öldüğünü görüyoruz" dedi.
ÇARPIK BİR TABLO VAR
Kazaların incelenmesi durumunda çarpık bir tablonun da ortaya çıktığını söyleyen Akkaya, "Bu iş kazalarının yüzde 97’si tedbir alınsaydı önlenebilirdi. Tedbirsizlik sonucu her gün canımız yanıyor, ocaklar sönüyor. Ailelerin hayatları yardımlarla sürüyor. Bu çözülmeyecek bir sorun değil. Maliyet olarak görmeden insana değer veren bir anlayışla bakarsak çözülür. Türkiye’de örgütlü olan iş yerlerinde iş kazalarının yüzde 10 bile olmadığını görüyoruz. Avrupa standartlarında olduğunu görüyoruz. Yüzde 97’sinin, yüzde 95’lik oranı sendikasız, örgütsüz işyerlerinde oluyor. Sendikalı olan yerlerde denetleme, sağlıklı iş ortamı oluyor. İş kazalarını önleme sendikaların önündeki örgütlenme sorunlarının ortadan kaldırılmasıyla olur. CHP olarak 24’üncü dönemde çeşitli defalar önerge verdik. Soma kazasından sonra verdik. Yalvaç ve Ermenek de aynı şekilde, verdiğimiz önergeler çoğunluk iktidarının tutumu nedeniyle sümen altı ediliyor. 2014 Aralık’ta iş kazalarında verdiğimiz önerge için komisyon kuruldu. Mart’ta değerlendirmeler meclise geldi. Seçimin azizliğine uğradı, laflarda kaldı. Seçim mi önemli, bu vatandaşların canı, malı mı önemli? 25’inci dönemde CHP olarak en çok üstünde durduğumuz olay insan hayatıdır. Bu kazaların önüne geçici tedbirlerin alınması için alanlarda çalışmalara devam edeceğiz" diye konuştu.
BİR MÜFETTİŞ DENETLEDİĞİ YERE, ANCAK 7 YIL SONRA TEKRAR GİDECEK
Demokrasiden nasibini almamış insanların, ülkeyi yönettiğini iddia eden CHP Genel Başkan Yardımcısı Yakup Akkaya, "İnsanlar madende göçük altında kalıyor, ’ne güzel öldüler’ diyorlar. Demokrasiye inanan insanlar olmuş olsa bu iş kazaları sonucunda üstüne düşeni yapar. Özellikle madenler denetlenmiyor. Madenler kamu malıdır. 2002 yılında bu ülkede polis sayısı 145 bindi şu an 300 bine yaklaşmış durumdadır. Bir işçi memur hakkını aramak için alanlara çıktığında karşısına copla TOMA ve biber gazıyla çıkmak için yapıyorlar bunu. 2002’de 975 iş denetim müfettişi varken şimdi 300 bile değil. 430 bin işyeri var bir müfettişin bir iş yerine tekrar gitmesi için aradan 7 yıl geçmesi gerekiyor. Çarpık bir düzen var. Bir yerde alanlara, insanlara şiddet uyguluyorsunuz, bir yerde iş sağlığı için hiçbir şey yapmıyorsunuz. Bu düzen değişmelidir. Değişmedikçe inşaat alanlarında acıların arkasından dert paylaşırız. İddia ediyorum şu an ülkenin çeşitli yerlerinde 4 - 5 kişi daha hayatını kaybetmiştir. 8.5 milyon engellimiz var. Her yıl 3 bin kişi bu sınıfa katılıyor" dedi. Yakup Akkaya ve beraberindekiler daha sonra, kaza yerini gezip ayrıldı.