Güncelleme Tarihi:
Türkiye, Almanya ve Slovenya’dan bilim insanları, firmaların çevreye olan duyarlılıklarını artırmak amacıyla el ele verdi. Gediz Üniversitesi koordinatörlüğünde Almanya’dan Leuphana, Slovenya’dan da Moribor üniversiteleri ortaklığıyla Avrupa Birliği projesi hazırlandı. Avrupa’nın bu alandaki önde gelen merkezlerinden Çevre Yönetimi Muhasebesi Ağı’nın (EMAN) da yer aldığı çalışma, AB Komisyonu tarafından kabul edildi, bunun üzerine harekete geçildi.
Türkiye, Almanya ile Slovenya’da başta sanayi olmak üzere iş dünyasında sosyal muhasebe ve çevre muhasebesi konularında farkındalığı artırmak hedefleniyor. Bu kapsamda geleceğin şirket yöneticileri ile girişimcileri olacak işletme öğrencileri için ortak bir ders kitabı yazılacak. Hem gençlere hem onları yetiştiren akademisyenlere çeşitli eğitimler verilecek. Proje sonuçlarından tüm dünyanın yararlanması sağlanarak, küresel çapta fayda oluşturulmaya da çalışılacak.
Proje Koordinatörü, Gediz Üniversitesi İşletme Bölümü Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Şevin Gürarda, konunun öneminin dünyayı sarsan Volkswagen skandalıyla daha iyi anlaşılacağına dikkat çekti. Yrd. Doç. Dr. Gürarda, bu son olayın, firmalar ne kadar güçlü olsalar bile yeterli çevre duyarlılığına sahip değiller ise öngörülemeyecek ölçüde zarar görebileceğinin çarpıcı bir örneği olduğunu dile getirdi, şunları söyledi:
"Şirketler, özellikle de üretim yapan sanayi kuruluşları, sosyal muhasebe ve çevre muhasebesi üzerine eğitim almış kişilerin yönetiminde olmalı. Üniversitemizden Yrd. Doç. Dr. Nazlı Aytuğ, Yrd. Doç. Dr. Aziz Bakay, öğretim görevlisi Daniel Butt, araştırma görevlisi Abidin Ateş ve öğretim görevlisi Gamze Türkmen’in araştırmacı olarak görev aldığı projeyle işte bunu hedefliyoruz. Volkswagen örneğinin ardından, çevresel maliyetleri hesaplayabilecek, bu alanda yetişmiş işgücüne daha çok ihtiyaç duyulacağı kesin. Bu olaydan aylar önce 3 ülkeden çevreye duyarlı bilim insanlarının ilk adımlarını attığı projemizin, hem çevre bilinci yüksek yöneticilerin, çalışanların ve girişimcilerin yetişmesini hem de uluslararası kamuoyunda bu alandaki farkındalık düzeyinin yükselmesini sağlayacağına inanıyoruz. Aynı zamanda tüm şirketleri çevre dostu üretim ve ticaret yapmaya, aksi halde global markalar olsalar dahi zor duruma düşebileceklerini Volkswagen örneğinden ders çıkararak göz önünde bulundurmaya davet ediyoruz."