Güncelleme Tarihi:
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı (UDHB) Müsteşarı Dr. Özkan Poyraz’ın başkanlığında; Çandarlı ve Nemrut Koyu Limanları Ulaşım Modlarına Otoyol ve Demiryolu Bağlantılarınının Gerçekleştirilmesi toplantısı, Aliağa’da düzenlendi. Aliağa Ticaret Odası Yönetim Kurulu Başkanı Adnan Saka, Deniz Ticaret Odası (DTO) İzmir Şubesi Yönetim Kurulu Başkanı Yusuf Öztürk, Petkim Genel Müdürü Saadettin Korkut, Tüpraş İzmir Rafineri Müdürü Bekir Yumuk, Aliağa’daki limanların ve bakanlığın yetkilileri toplantıya katıldı.
Bu toplantıların yerel yönetimlerle birlikte belirli periyotlarla düzenlenmesini talep eden Adnan Saka, Aliağa’daki limanların yük sevkiyatının mutlaka demiryolunun da aktif olarak kullanılacak hale gelmesi gerektiğini vurguladı. Saka, "Şu anda yük giriş ve çıkışı tamamına yakını karayoluyla yapılıyor. Karayolu ise bu yoğunluğu kaldıracak kapasitede değil. Nemrut Limanlar bölgesinin planlaması yapılarak geri hizmet alanlarının, limana giden demir ve karayollarının uluslararası standartlara uygun hale getirilmesi gerekiyor. Bu işin yalnızca karayoluyla çözülmesi uzun vadede mümkün değil. Mutlaka ama mutlaka buradaki yükün sevkinin demiryolu hattıyla da olması gerekiyor. Bu kadar büyük bir liman bölgesinde demiryolu olmazsa olmaz. Bu projenin tamamlanması Aliağa ekonomisi için son derece önem arz ediyor" dedi.
Bölgenin bir diğer probleminin karayolu sorunu olduğunu söyleyen Saka, Aliağa Limanlar Bölgesi karayolu ağında liman kaynaklı günlük ortalama 4 bin 500 ile 5 bin arasında ağır taşıtın trafiğe katıldığını, Petkim limanının yılın ilk çeyreğinin sonunda faaliyete geçmesiyle birlikte yılda 1 milyon TIR’ın daha trafiğe dahil olacağını ifade etti. Saka, Aliağa-İzmir çevreyolunun bir an önce tamamlanarak limanlar bölgesine bağlantısının sağlanmasını istedi.
İZBAN’IN BERGAMA PROJESİNİ DEĞERLENDİRDİ
Aliağa’nın içinden geçmesi planlanan demiryolu projesine de değinen Saka, Torbalı-Aliağa İZBAN hattının Bergama’ya uzatılması projesini hatırlattı. TCDD’nin şuan ki projesine göre ilçenin tam ortasından yük treni ve hızlı treninin geçeceğini dile getiren Saka, "Projenin gerçekleşmesi halinde tren yolu Aliağa’yı ikiye ayıracak ve bunun sonucunda pek çok sorunla karşılaşacağız. Aliağa’da gelişim Güzelhisar tarafına doğru gerçekleşiyor. Bu noktada gelişmelere paralel olarak nüfus artışının, sanayileşmenin ve konutlaşmanın göz önünde bulundurularak hareket edilmesi gerekmektedir. Bu bağlamda Bergama demiryolu projesinin gerçekleşmesi halinde ilçemiz tamamen ortadan ikiye bölüneceği gibi karşıdan karşıya geçişimiz de sıkıntılı olacaktır. Son beş yılda nüfusu 17 bin kişi artan ilçede, dev yatırımların da faaliyete girmesiyle birlikte yakın gelecekte kent nüfusunun hızla artacağı göz önünde bulundurulduğunda şehri ikiye bölecek demiryolunun Aliağa’nın gelişmesini engelleyeceği görülmektedir. Yetkililerin, yerel unsurların da görüşlerini alarak ilçenin geleceğini belirleyecek bu projede birlikte hareket etmeleri gerektiğini düşünüyorum. Bu nedenle projenin tekrar ele alınarak şehir merkezinin üst kısmından geçen eski projenin ilçeye daha faydalı olacağını düşünüyorum" diye konuştu.