Güncelleme Tarihi:
Antalya'nın büyük ölçüde etkilendiği Rus turist pazarındaki düşüşün etkilerini, turizm sektörü temsilcileri değerlendirdi. Bodrum Otelciler Derneği (BODER) Başkanı Halil Özyurt, Rusya'da geçen seneden bu yana rublenin dolar karşısında düşüşünün devam ettiğini, bunun da Rusya'da ve Rusça konuşan ülkelerdeki insanların tatil seçeneklerini yurt içine yönlendirdiğini belirtti. Özyurt, Bodrum'un yerli pazarda bir yıldız olduğunu vurgulayarak, Rus turistteki azalmanın, Bodrum genelinde küçük düşüşlerle atlatılacağını savundu. Özyurt şu bilgileri verdi;
"Rusya'da yaşanan ekonomik problemler nedeniyle, biz de durumu öngörerek çeşitli sivil toplum örgütlerinin girişimleriyle, Rusya'da, daha iyi tanıtım sağlayabilmek için tanıtım ofisi açtık. Mart ayında açılan bu ofisin elbette geri dönüşü olacaktır ancak, kısa sürede bir dönüş beklemiyoruz. Uzun vadede sonuç alırız. Rusya'daki ve Rusça konuşan ülkelerde, ekonomik problemin etkileri, yeme, içme ya da giyimini değil, ekstra tercihlerini etkiliyor. Yani tatillerini iç turizme göre değiştirdiklerini söyleyebiliriz. Rus turistler, yurtdışından dolar üzerinden tur satın alacakları için ödeyecekleri fiyat neredeyse iki katına çıkıyor ve Kırım Yarımadası, Soçi gibi yurtiçi pazarlarına yöneliyorlar. Bu nedenle de öncelikle, Rus turistlerin gözdesi Antalya olduğu için bu durum en çok Antalya'da sıkıntı yaşanmasına neden olur. Bodrum'da önemli bir sıkıntı beklemiyoruz. Bodrum'da da Mayıs ayında geçen yıllara göre Avrupalı turistte yüzde 10'luk bir düşüş var. Ümitsiz değilim. Bu süreci küçük düşüşlerle atlatabiliriz."
"BODRUM'UN FARKLILIKLARI ÖN PLANA ÇIKARILMALI"
Türkiye Seyahat Acenteleri Birliği (TÜRSAB) Bodrum Bölgesel Yürütme Kurulu Başkanı Sevinç Gökbel, durumun sadece Rus pazarındaki düşüş olarak gözlenmemesi gerektiğine ve Avrupa pazarında da sıkıntı yaşandığına dikkat çekti. Gökbel, "Dünyada ve ülkemizde kritik süreçler yaşanıyor. Rusya'ya özgü siyasi ilişkiler mali krizi etkiledi ve Rus turistin tercihini değiştirdi. Antalya'nın bu düşüşten etkilenen yer olması çok normal, çünkü pazarın büyük payına sahip. Rusça konuşan ülkeleri sözü geçen sorunlar etkilemiyor. Bodrum olarak sahip olduğumuz değerleri kullanır ve Bodrum'un farklılıklarını ön plana çıkarırsak, dalgalanmadan etkilenmeyiz" dedi.
Ülke imajının doğru algılanmasını sağlayarak turizmdeki ivmenin yukarı çıkabileceğini kaydeden Gökbel, seçim sürecinin tamamlanmasıyla suların durulacağını ve turist sayısının artacağını ifade etti. Gökbel, "Kendi yanlışlarımız da var, bir otokontrol yapmalıyız. Turizm, sürekli yenilenmeyi isteyen, büyük hataların geri dönüşünün çok zor olduğu bir sistem. Mevcutlarımızı doğru kullanırsak, farklılıklarımızın farkına varırsak, gastronomi, sağlık, gençlik, sağlık, kültür, tarımsal turların çalışmalarını etkili olarak yaparsak ve geliştirirsek, etkilenmeyiz" dedi.