Güncelleme Tarihi:
İSTANBULLU işadamı Turgay Çolakoğlu, turizmde alışılan kum, güneş ve deniz konsepti yerine Milas’a ‘Aşk’ temalı butik otel yatırımı yaptı. 3.5 milyon TL’lik yatırımla kurularak geçtiğimiz nisan ayında hizmete giren otel, isim olarak İzmir’in simgesi ‘Yalıçapkını’nı seçti.
11 odası bulunan Yalıçapkını Butik Otel’in Genel Müdürü Sanem Koçoğlu, otelin ortaya çıkış öyküsünü şöyle anlattı: “Tekstil sektöründe faaliyet gösteren Turgay Çolakoğlu, uzun yıllar Bodrum’a tatile geldiği dönemde balık yemek için Bargilya-Boğaziçi Köyü’nü tercih ediyordu. O dönemde bölgenin doğasına hayran kaldığı için bir arazi satın aldı. Daha sonra ise bu güzellikleri tüm doğa sevenler ile paylaşmak adına otel yatırımına karar verdi. Burada da alışılmış tatil otelleri yerine konsepti olan bir butik otel kurulması hedeflendi. Sonuç ise tarihi Bargilya kalıntılarının, göçmen kuşların uğrak yeri olan lagünlerin arasından geçilerek gelinen köyde, huzur ve mutluluk veren bir mekan doğdu.”
Çocuklara kapalı
Konsept olarak huzur ve aşk temalarını seçtiklerini ifade eden Koçoğlu, bu kapsamda amaçlarının çiftlere huzurlu ve romantik bir tatil yaşatmak olduğunu söyledi. Koçoğlu, “Bu mantıkla otelin dekorasyonunu yaptık. Ayrıca, otelimize 13 yaş altında çocuk almıyoruz” dedi. Otelin 12 ay açık olduğunu aktaran Koçoğlu, mevcut tesislerin aksine Yalıçapkını’nın yoğunluğunun kasım-nisan dönemlerini kapsadığını dile getirdi.
Bakanlıktan onaylı
Kültür ve Turizm Bakanlığı’ndan onaylı butik otel belgelerinin bulunduğunu belirten Koçoğlu, “Bugün Bodrum Yarımadası’nda 5 butik otelden biriyiz. Birçok otel butiğiz diyor ama ortada bir belge yok. Biz bu anlamda belgeli hizmet veren bir kurumuz. 11 odamız var. Bunlar ortalama 35 metrekare civarında. Bu odalardan biri de balayı süitimiz. Fark yaratan özel bir tasarımı var. Öte yandan otel inşası sırasında arazide bulunan kayalara ve zeytin ağaçlarına dokunmadık. Otelin içinde bu kaya ve zeytin ağaçlarını görmek mümkün” diye konuştu.
SATIN ALMAK İSTİYORLAR
Otel için ilk etapta 3.5 milyon TL yatırım yapıldığını belirten Koçoğlu, bunun önümüzdeki dönemde devamının geleceğini aktardı. Koçoğlu, otelin yakın tarihte devreye girmesine rağmen popülaritesinin arttığına dikkat çekerek, “Hal böyle olunca da otelin talipleri artmaya başladı. Birçok satın alma talebiyle karşılaştık. Ciddi rakamlar telaffuz edilir oldu. Ama bizim bu yönde bir düşüncemiz yok” dedi.
KENDİSİ ÜRETİYOR
Mutfak konusunda da çok iddialı bir yapılarının olduğunu dile getiren Koçoğlu, mümkün olduğunca doğal ürünler kullandıklarını, hatta bazılarını ise kendilerinin ürettiğini kaydetti. Koçoğlu, “Köyün balıkçıları tarafından tutulan taze balıklar, damak tadınıza uygun nitelikte servise sunuluyor. Her sabah uyandığınızda güne yöresel olarak hazırlanan köy kahvaltısı ile başlıyorsunuz. Tabii bütün bunlara eşsiz bir doğa eşlik ediyor. Üç mutfağımız var. Bodrum Yarımadası’nda olmayan 30 çeşit mezemiz var. Tesisimiz, havalimanın 15, Milas’a 25, Bodrum’a ise 30 kilometre uzaklıkta” bilgisini verdi.