Güncelleme Tarihi:
SWİSSOTEL Büyük Efes’te düzenlenen toplantıya Vali Yardımcısı Hasan Hüseyin Can, Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, İzmir Ticaret Odası (İTO) Yönetim Kurulu Başkanı Ekrem Demirtaş, Ege Turistik İşletmeler ve Konaklamalar Birliği (ETİK) Başkanı Mehmet İşler, Çeşme Turistik İşletmeler ve Otelciler Birliği (ÇEŞTOB) Başkan Yardımcısı Yakup Demir, Turizm Seyahat Acenteleri Birliği (TÜRSAB) Yönetim Kurulu Üyesi Rıza Gencay ile sektör temsilcileri katıldı. İZTAV Başkanlığı’na Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu seçilirken, yönetim kurulunda İzmir Valiliği, İTO, TÜRSAB, İZFAŞ, EBSO, İESOB, ETİK, Ege Turizm Derneği, Swissotel, Viltur A.Ş. yer aldı. Denetim kurulu ise Bergama Ticaret Odası, ÇESTOB, Siba Turizm’in sahibi Hulusi Kocatürk’ten oluştu.
BÜTÇE 5.3 MİLYON TL
İTO Başkanı Demirtaş, turizme bugünden itibaren yeni bir ruh getireceklerini söyledi. İZTAV bünyesinde şu anda 82 üye olduğunu, bunlar arasında 17 seyahat ve turizm acentesi, 17 otel, 8 hastane, 7 dernek, 4 birlik, 4 oda, 2 reklam ajansı, 2 kooperatif, 1 hediyelik eşya, 1 restoran ve İZFAŞ’ın bulunduğunu anlatan Demirtaş, 5.3 milyon liralık bütçe yaptıklarını, bunu artıracaklarını belirtti. Ekrem Demirtaş, “Bizim hayalimiz bundan böyle turizme gönül veren herkesin İZTAV bünyesinde buluşması. Şunun da farkındayız: Ülke olarak zor günlerden geçiyoruz. Bu durumdan kurtulmak için İzmir Kalkınma Ajansı (İZKA) dış tanıma, İZTAV ise iç tanıtıma ağırlık verip kentimizi daha iyi bir noktaya taşıyacağız” dedi.
2010’DAN BERİ KALKINIYOR
İZMİR Büyükşehir Belediye Başkanı ve İZTAV Başkanı Aziz Kocaoğlu da toplantının sonunda yaptığı konuşmada, fuar, kongre merkezi, temiz çevre, ulaşım, kaliteli gıda, iyi tarım uygulamaları ile turizme destek verdiklerine işaret ederek, ekledi: “İzmir sadece turizmde değil, tarım, sanayi ve ticaretle birlikte gelişmeli. İzmir’de tozlu bir dönem var. Bu dönemden dönüşümü 12 yıldır sağlamaya çalışıyoruz. Ekonomik olarak zayıfladıkça insanların birbirine düştüğünü, birbirinin paçasından çektiğini görüyoruz. Bunların hepsi geçti. 2010’dan bu yana İzmir kalkınıyor. 2011’den bu yana İzmir, Türkiye’nin en hızlı büyüyen kenti. Hangi rakamdan bakarsanız bakın... İster yurtiçi, ister yurtdışından bakın. ‘Tanıtım’ deniyor ama İzmir’de söylenmemiş laf, yazılmamış yol, yöntem yok. Hepimiz her şeyi ezbere biliyoruz. Açıklamalarımızı, eksiklerimizi görüp yürümemiz gerekiyor. Yola çıktığımızda hepimiz karşılıklı birbirimizden öğreneceğiz. Başaracağımıza inanıyorum. Yeter ki burada bulunan bulunmayan tüm İzmirli hemşerilerimiz destek olsunlar. İzmir’de gastronomi dahil olmak üzere o kadar çok hareket ve etkileşim var ki, cumartesi pazar festival festival dolaşıyoruz. İZTAV’ın yönetim kurulunu seçip, kaynağı oluşturup acilen tanıtıma başlamamız lazım. Sezonu ne kadar kurtarabilirsek o kadar kurtarmamız gerekiyor.”
BİR RÜYA GERÇEK OLUYOR
ETİK Başkan Yardımcısı Bülent Tercan, bugün bir rüyanın gerçek olacağını vurgulayarak, bugüne kadar yüzlerce turizm toplantısına katıldıklarını, İzmir’de artık eylem değil, konuşma zamanının geldiğini kaydetti. Tercan, her yıl için hedefler konulması gerektiğini vurgulayarak, şöyle konuştu: “2018 sonuna kadar somut bir hedef koyarsak bu hepimize heyecan verir. İzmir için hedefe koşanın herkes yardımına koşar. 2018 sonuna kadar 5 milyon havayolu uçuşu hedefi konumalı. SunExpress’in Almanya’dan getirdiği turisti artırmak için ele verip birlikte bazı şeylere karar vermeliyiz. Tur operatörleriyle de bu görüşmeleri yapmalıyız. Avrupa’daki kardeş şehirlere gidip, ‘Zor durumdayız’ diyerek destek istemeliyiz.”
KENTE ARTIK GÜVEN GELDİ
ETİK Başkanı Mehmet İşler, İzmir’in marka şehir olarak kendisini tanıtmaya başlamasıyla kente bir güven geldiğine dikkat çekti. Günümüzde artık ülkelerin değil, şehirlerin yarıştığını aktaran İşler, şöyle devam etti: “Artık İtalya ile İspanya değil, Venedik Barcelona yarışıyor. İzmir de bu yarışta yer almalı ve bunun için ortak sinerji yaratmalıyız. Bugün bunun başlangıcı olacak. Sanmasınlar ki yıkıldık, sanmasınlar ki çöktük. Biz başka bir bahara uyanmak için bugün burada tekrar diriliyoruz. İzmir çok büyük bir değer ve elbirliğiyle bunu başarabilir. Biz biriz, bütünüz ve hak ettiğimiz yeri alacağız.”
3 SLOGAN YETER
ÇEŞTOB Başkan Yardımcısı Yakup Demir de İzmir’i tanıtmak için çok fazla şey yapmaya gerek olmadığın altını çizdi. Demir, “İçi dolu 3 sloganla kenti tanıtılabiliriz. Örneğin, Alaçatı Ot Festivali 7’nci kez yapıldı ve 120 bin kişi geldi. 100 milyon liraya yakın ekonomik katkı sağlandı. O nedenle tanıtım için milyonlara değil, sinerjiye ve birlikteliğe ihtiyaç var. Artık ayrı ayrı stantlarda değil, birlikte İzmir şemsiyesi altında buluşmamız gerektiğine inanıyorum” dedi.