Bosch yatırım atağında

Güncelleme Tarihi:

Bosch yatırım atağında
Oluşturulma Tarihi: Kasım 27, 2012 00:00

Türkiye’de otomotiv, sanayi teknolojileri, dayanıklı tüketim ürünleri ve bina teknolojileri alanında faaliyet gösteren Alman Bosch, 2013’te 150 milyon Euro yatırım yapacak.

Haberin Devamı

Üç yıllık dönemde toplam 500 milyon Euro yatırım yapma kararı alan Bosch, 2011 ve 2012’de toplam 350 milyon Euro yatırıma imza atarken, 2013’te de Türkiye’de büyümeye devam edecek. Bosch Türkiye Temsilcisi Steven Young, “Şu anda en canlı pazar Türkiye” dedi.
100 yıldır faaliyet gösterdikleri Türkiye’de 1973 yılından beri üretim yaptıklarını belirten Young, Bosch’un Türkiye’de 2017 hedeflerini beş yıl önce, yani 2012 yılında yakaladığını söyledi. 10 binin üzerinde çalışanı ile yılda 2 milyar Euro ciro gerçekleştirdiğini dile getiren Young, Manisa, Bursa ve Çerkezköy’deki fabrikaları ile termoteknoloji, beyaz eşya, otomotiv ve bina teknolojileri alanında faaliyetlerinin sürdürdüklerini hatırlatarak, “Biz üç yıllık dönemde Türkiye’ye 500 milyon Euro yatırım kararı aldık. Bunun 350 milyon Euro’sunu hayata geçirdik. Önümüzdeki yılda da 150 milyon Euro yatırımımız olacak. Hem üretim kapasitemizi ve kalitemizi daha da artırarak yeni ürünler üreteceğiz hem de çalışan sayımızı yükselteceğiz. Manisa’daki termoteknik fabrikamız dünyaya örnek. Burada halen 845 kişi çalışıyor. Bu rakam önümüzdeki yıl daha da artacak” dedi.

Haberin Devamı

Manisa’da kombi rekoru
100 bin metrekare alanda faaliyet gösteren ve daha da genişleme imkanı olan Manisa’daki fabrikalarının Türkiye’nin 47’nci büyük ihracatçısı olduğunu söyledi. Bu fabrikada geçen yıl 524 bin kombi üretimi ile rekor kırarak, 200 milyon Eurosu ihracat olmak üzere 241 milyon Euro ciroya ulaştıklarını açıklayan Young, son 3 yılda 14.3 milyon Euro ar-ge harcaması yaptıklarına dikkat çekti. Verimlilik çalışmaları kapsamında da geçen yıl Manisa fabrikasında 1 milyon Euro tasarruf sağladıklarının altını çizen Young, “2013’te yatırımlarımız ağırlıklı olarak otomotiv sektörüne olacak. Arkasından beyaz eşya ve termoteknik yatırımları gelecek. Biz Türkiye’nin cari açık sorununa pozitif katkı sağlayacağız. İhracatımızı devamlı artıracağız. Yerli ürün tedariğimizi daha da yükselteceğiz. Bugüne kadar Türkiye’ye ithal edilen ürünleri bu ülkede üreteceğiz. Bu sayede cari açığın kapanmasına 3 noktada destek vereceğiz” diye konuştu.

Haberin Devamı

Hedefe ulaştı
Türkiye piyasasından çok memnun olduklarını, Bosch olarak 2017’de koydukları hedefe 2012 sonunda ulaştıklarını belirten Young, şöyle konuştu: “Biz dünyanın her köşesinde faaliyet gösteriyoruz. Türkiye’deki fabrikalarımızdan ürettiklerimizin yüzde 80’ini ihraç ediyoruz. Ancak en hızlı büyüyen pazar olarak Türkiye’yi görüyoruz. Şu anda en canlı pazar Türkiye. Çin piyasasında bu yıl yavaşlama oldu. Avrupa piyasası sıkıntılı. Amerika piyasası nispeten iyi. Afrika ise parlayan yıldız. Afrika ülkelerine Türkiye’den de ihracatımız her geçen gün artıyor. Türkiye bu açıdan da büyük öneme sahip. Bu ülkede önümüzü görebiliyoruz.”

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!