Güncelleme Tarihi:
Manisa Valiliği Başbakanlık İletişim Merkezi (BİMER) Sorumlu İl Basın ve Halkla İlişkiler Müdürü Şehriban Yıldırım, mayıs ayı itibariyle çeşitli kamu kurum ve kuruluşlardan yapılan başvurularla birlikte BİMER'e 10 bin 640 kişinin başvuru yaptığını açıkladı. Başvuru yapan vatandaşların genellikle maddi yardım, işe yerleşme, emeklilik, sağlık, eğitim ve tüketici sorunları konularında çözüm aradığını belirten Yıldırım, "2015 yılında BİMER'e 22 bin 540 vatandaş başvuruda bulundu. 2016 yılında ise şimdilik 10 bin 640 başvuru bulunuyor. Geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre ise bin 648 başvuru arttı" dedi.
BİMER Alo 150 hattının gereksiz yere aranarak BİMER personeli ve hattının meşgul edilmemesi gerektiğini söyleyen Yıldırım, kayıt altına alınan müracaatların o ilin valiliğindeki yetkili tarafından kaymakamlık, il müdürlüğü veya bölge müdürlüğüne sistem üzerinden gönderildiğini kaydetti. Alo 150 numarasına yapılan müracaatın herhangi bir Bakanlığı veya Başbakanlığı ilgilendirmesi durumunda sistem üzerinden yanıt verildiğini belirten Yıldırım, "Verilen cevaba ilişkin detaylar sisteme kaydedilir. BİMER Alo 150 Hattının gereksiz yere aranmaması gerekir. Çünkü bu durum gerçek ihtiyaç sahiplerine gerektiği şekilde ve zamanında hizmet verilmesini engellediğinden vatandaşlar tarafından gereksiz arama yapılmaması önem arz ediyor" diye konuştu.