Beyaz ette gözler İran pazarında

Güncelleme Tarihi:

Beyaz ette gözler İran pazarında
Oluşturulma Tarihi: Haziran 14, 2011 00:00

Komşu pazar İran’da düzenlenen fuara ilk kez iki tanıtım grubuyla katılan Türk ihracatçılar mutlu döndü. Sektör Kurulu Başkanı Sinan Kızıltan, “Balık, tavuk ve yumurtamız tam not aldı” dedi.

Haberin Devamı

TÜRK dizilerinin büyük beğeniyle izlendiği İran’da, Türk ürünlerine ilgi de çığ gibi artıyor. İran’ın başkenti Tahran’da geçen hafta 18’nci kez düzenlenen ‘Food - Gıda, İçecek ve Konukseverlik Fuarı’na katılan Su Ürünleri Tanıtım Grubu ile Kanatlı Tanıtım Grubu, fuarın gözdesi oldu. Türk balığı, tavuğu ve yumurtası İranlı tüketiciden tam not aldı.

Türkiye Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçı Birlikleri Sektör Kurulu Başkanı Sinan Kızıltan, iki tanıtım grubunun İran’daki fuara ilk kez katıldıklarını belirterek, iki ülke arasındaki ticaretin 2011 yılında yüzde 70 arttığını söyledi. Kızıltan, İran’da Türk ürünlerine olan büyük sempatiyi beyaz et sektörü olarak ticari bağlantılarla taçlandırmak istediklerini belirtti.

Diziler çok etkili

İran’da Türk dizilerinin büyük beğeniyle izlendiğini belirten Kızıltan, “Türklere çok sıcak davranıyorlar, İran ile Türkiye arasında ticari ilişkilerin artmasını çok istiyorlar. Türk dizileri İranlıları ekrana kilitlemiş durumda, Türk dizilerinde gördükleri her ürünü talep ediyorlar. İran’da alabalık çok biliniyor ve tüketiliyor. Levrek ve çipura çok bilinmiyor. Fuar süresince çok sayıda İranlı levrek ve çipura ile ilgili bilgiler aldı” diye konuştu.

Haberin Devamı

YÜZDE 30 VERGİ

İran’da balık ithalatına yüzde 30 vergi olduğuna işaret eden Su Ürünleri Tanıtım Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Melih İşliel, iki ülke arasında yapılacak resmi görüşmelerle bu verginin aşağı çekilmesi konusunda girişimlerinin olacağını, vergiyi Türk ihracatçısının fiyat tutturabilecek seviyeye çekebildikleri takdirde İran’ın Türk su ürünleri sektörü açısından çok önemli ve büyük bir pazar konumuna geleceğini kaydetti.

YILDIZ SEKTÖR

2010 yılı için 1 milyar dolarlık ihracat hedefine üç ay gecikmeyle 2011 Mart ayında ulaşan sektör, 2023’te 2 milyar 536 milyon dolara ulaşmayı planlıyor. Kızıltan, bu rakamı da geçip 3 milyar doları yakalayacaklarına inandığını aktardı. Su ürünleri, kanatlı sektörü ve yumurtacılığın ihracatın yıldızları olduğunu ifade eden Kızıltan, birkaç yıl önce iflasların konuşulduğu sektörün, artık yabancıların ortak olmak istediği sektörler arasında yer aldığının altını çizdi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!